Ik denk dat ik wel de oorzaak ( oorzaken) weet, alleen weet ik niet zo goed hoe ik hier het beste mee om moet gaan. En ik word er erg emotioneel van. We zijn sinds vorig weekend op vakantie in Frankrijk. Sinds die tijd drinkt Phileine veel minder aan de borst. Zowel qua frequentie als hoeveelheid. Ze lijkt gewoon niet zo geinteresseerd. Ik heb gelezen dat dit niet ongewoon is bij de leeftijd. Ook is ze zeer druk met proberen te kruipen en ook nog eens een nieuwe omgeving...klinkt allemaal heel logisch. Alleen zo voelt het niet! Daarbij eet ze nog niet zoveel vaste voeding. Maar het beetje wat ze at, weigert ze nu ook regelmatig! Het is hier ruim 30 graden, dus ik geef haar water tussendoor, wanneer ze de borst en fruithapje weigert. Dat wil ze vaak wel. Hoe kan ik nu het beste te werk gaan? Ik bied haar altijd eerst de borst. Deze weigert ze of ze drinkt een paar slokjes. Het voelt zo dubbel wanneer ik haar vlak erna ander voedsel en vocht aanbied. Naar ja, ze moet toch iets eten ?! En als ze dan toch wat bijvoeding gegeten heeft, voel ik me ook weer dubbel, want dat betekent dat het nog langer duurt voordat ze weer zin heeft in de borst. Ik kolf hier en daar de ergste spanning af. Wat adviseren jullie mij? Doe ik het een beetje goed? Zie ik dingen over het hoofd?
Dat is zeker een idee, dank je. Maar ik ben dan weer bang dat ze dan helemaal niet meer uit de borst wil drinken, wanneer ze hetzelfde gemakkelijk uit een bekertje kan drinken. Of ben ik nu te onzeker bezig? Denk je dat dit iets tijdelijks is of is het toch een overgang naar meer bijvoeding ipv borst?
Nu net ook; voor haar dutjes drinkt ze normaal lekker lang, half slapend beide borsten leeg. Nu is het hup hup een paar flinke slokken uit 1 borst en dan laat ze los, begint een beetje te jammeren dat ze wil slapen. Dan leg ik haar in bedje en ze draait zich tevreden in haar slaappositie.