Misschien een beetje onsmakelijk, maar ik vraag me af of mijn dochter minder vocht binnenkrijgt doordat ik al meer als een week in de diarree ben, ze heeft sinds 2/3 dagen minder plasluiers, als ze plast is het wel gelijk goed vol alleen zit er soms/vaak wel 5 uur tussen. Ook poept ze veeeeeeeeeeeeeeeeel minder (maar das normaal, gister nog CB geweest) alleen van het plassen viel me gisteravond digenlijk pas op. Geef volledige voeding en ze is ook wel verzadigt en gewoon happy en vrolijk enzo, ze krijgt wel beetje water ook af en toe als ze dat wil, ik bied het haar gewoon aan en soms drinkt ze wel een paar slokjes.
Eerst even, wat heeft je dochter een schitterende naam! Daarnaast, zorg vooral dat jij zelf voldoende vocht binnenkrijgt, het liefst in de vorm van ORS of een ander isotoon drankje. Want als jij uitgedroogd bent, dan maak je minder melk, en ik denk dat je dat nu ziet in de luiers. Ook kan het zijn dat door je ziekte de melk minder makkelijk toeschiet. Hou dus de luiers heel goed in de gaten en leg, vooral met warm weer, veel vaker aan dan je gewend bent. Water tussendoor zou ik pas doen als je dochter ouder is dan 6 maanden. Jonge babies nemen het vocht uit water veel moeilijker op dan het vocht uit moedermelk.
Dankjee Melk schiet wel goed toe voeding is er ook Voldoende, ze komt nog steeds om de 3 uur overdag dus opzich zit dat wel goed, op CB had ik overlegt wat betreft water met dit weer en dat was goed zeiden ze, ze plast inmiddels wel wat meer, maar ze slaapt ook wat meer de laatste dagen en dan plast ze dus niet...
Op het CB zeggen ze idd vaak dat je water mag geven maar dit is echt niet aan te raden. Bij BV past je melk zich aan aan de weersomstandigheden dus met warm weer wordt ze wat wateriger. Als je zo'n kleintje water gaat bijgeven, al is het maar 20cc verstoor je bijna altijd het vraag/aanbod principe. BV is eten én drinken!