Hallo, Bij onze zoon is koemelkallergie geconstateerd. Ik wilde heel rustig aan afbouwen met bv en toen ging het mis. Nu wil ik toch nog heel rustig aan gaan afbouwen, krijgt hij pepti, maar wil heel graag bv blijven geven en dan met name ochtend en avond. Welke mensen hebben ook bv gegeven bij een kindje met kma? Wat voor dieet hebben jullie gevolgd en zijn jullie daarbij geholpen of onder begeleiding geweest van een dietiste? Gr. Lotte
Ik vrij lang koemelkvrij gegeten omdat mijn oudste KEA had. Ik vond het niet moeilijk, maar ik lustte toch al geen melk, dat scheelt natuurlijk. 't Is even een kwestie van etiketten lezen, maar het went snel. Ik heb uiteindelijk ongeveer 4 jaar koemelkvrij gegeten.
26lotte26, Ik ben nu sinds anderhalve week begonnen met een koemelkvrij dieet. Dit doe ik zonder begeleiding. Over 4 weken moeten we weer naar de kinderarts voor een provocatietest. Als dan blijkt dat Yara kma heeft, word ik doorverwezen naar een dietist. Zij kan dan aangeven welke vitaminen ik extra moet gebruiken. Momenteel ben ik zelf bezig, zonder begeleiding. En het is wat dirksmama zegt, een kwestie van de etiketten goed lezen. Ik heb enkele tips voor je: - Via www.voedingscentrum.nl kan je een boek bestellen met koemelkvrije recepten. Ook handig als jij je zoontje gaat bijvoeden. - Op www.ah.nl staat een lange lijst met alle eigenmerk artikelen zonder koemelk. Het valt mij nog mee hoeveel je eigenlijk wél kan eten. Het is ook een kwestie van sausjes zelf maken ipv poederzakjes gebruiken. Wel mis ik lekkere vla na het eten(is nu fruit of thee).
@Line: volgens mij mag je wel bessola, is ook lekker als toetje. (vind ik dan he, al vind ik zelfgemaakt nog lekkerder)
Door mijn dietiste werd wel geadviseerd om vitamine preparaat te slikken en extra calcium tabletten. Niet elke dietist geeft dit advies... Ik heb een jaar lang koemelkvrij gegeten en gedronken. Is best te doen. Succes! groetje, klieke
Koemelkvrije vla: Vruchtensap zachtjes laten koken en binden met wat aardappelzetmeel. Wat suiker naar smaak toevoegen.
ik heb een folder gekregen van het consul bureau en daar staat in dat ik geen produkten met koemelk mag hebben, maar ook geen eieren, vis, noten en nog veel meer. Dan wordt het wel moeilijker vind ik. Ik probeer me er aan te houden. Vandaag krijgt hij zijn eerste fles pepti. Ben benieuwd. Ik vond het stinken Lotte
Dat is het complete hypo allergene dieet. Dat hoef je maar kort te doen, en dan kun je gaan provoceren door bepaalde dingen weer even wel te eten. Als je een voedingsdagboek bijhoudt weet je vrij snel wat wel en wat niet kan.
Oh hier ben ik zo bang voor he, dit zou voor mijn zo'n onwijse straf zijn. Ik drink namelijk zo'n 2L melk per dag, ben een echte melkgek. Dus ik weet niet wat ik zou moeten doen als ze kma zouden constateren. Ik vrees dat dat voor mij toch een reden zal zijn om met BV te stoppen. Ik weet t, is erg, maar ik kan echt niet zonder mn melk! Succes Lotte!
Echt? Na jaren geen melk lust ik het absoluut niet meer. Echt als ik er aan denk lopen de rillingen al over mijn rug.
Ik ben dus met een dieet begonnen. Het moeilijkste vind ik dat ik niet zo makkelijk meer kan snoepen van koekjes enzo. Onze zoon krijgt nu 1 keer per dag pepti. Het lijkt wel te werken (lees: geen uitslag) maar ik vind hem wel wat "zeurderiger". Ik ben aan de ene kant erg bang om helemala af te bouwen. Straks kan hij toch niet tegen pepti en dan heb ik geen melk meer en wat dan.... Maar goed... we zullen wel zien! Groetjes!