borstvoeding en kolf

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Sandana, 10 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Beste kraamdeskundige,

ik beval waarschijnlijk poliklinisch in het ziekenhuis, onder begeleiding van de gynaecoloog ivm een te klein kindje. Ik weet niet of ik ter observatie moet blijven, maar daar ga ik nog niet van uit, houd het wel in gedachten.
    Ik krijg gewoon kraamzorg thuis, groene kruis.

Ik wil borstvoeding gaan geven, waarbij gezegd word pas een kolf te kopen na de geboorte.

Ik vind dat raar... wat als het niet op gang komt? Dan moet mijn man op een kolf uit... ik kan niet mee. Ik voorzie echt problemen, dan kan het kindje niet drinken.
    En een kolf testen kan toch niet... passen ook niet.

Wat is uw visie?
    Wat zijn de meest gebruikte? Een enkele elektrische is prima. Ik zal ook gaan kolven op het werk.
    Alvast bedankt.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

In de kraamweek is het het beste om een proffesionele kolf te gebruiken. Die is te huur bij een thuiszorgwinkel of een kraamcentrum. Meestal wordt dan de medela symphony gebruikt. Dat is een dubbele krachtige kolf. Die is alleen maar te huur. Je moet daar dan een setje bij kopen van 33 euro. Als de borstvoeding dan goed loopt, kun je eventueel zelf een kolf kopen. Als je dan de medela weer neemt, maar dan de swing bijvoorbeeld, Dan kun je het setje daarvoor gebruiken. Kolven zijn erg prijzig, en soms dan mislukt borstvoeding en dan heb je zomaar een hoop geld uitgegeven voor niets. De swing kost 169,-- Ze zijn er van 100 euro, maar ook van 300 euro.

Als je in het ziekenhuis ligt, hebben ze ook de proffesionele kolf. De kraamhulp die je hebt kan je helpen bij het uizoeken van een goede kolf. Die weet als het goed is alles over kolven. Kolven kun je niet passen.

Je hoeft je geen zorgen daarover te maken, het komt gewoon goed hoor. Natuurlijk kun je je wel orienteren op kolven, zodat je weet welke je eventueel zou willen hebben, zodat je man hem dan snel gehaald heeft.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina