puckababy of niet?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door LydiaRichie, 10 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LydiaRichie

5 feb 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,

Vorige week maandag is ons zoontje geboren.
    Het is overdag een heel rustig en tevreden mannetje
    wat eigenlijk weinig tot niet huilt.
    Zodra wij na de laatste voeding willen gaan slapen gaat hij met zijn armen maaien (heeft in mijn buik ook met zijn handjes bij zijn hoofd gelegen) en houdt zichzelf wakker.
    Op advies van de kraamverzorgster hebben we hem 's nachts een paar keer ingebakerd met een doek, dit werkt op zich prima, maar vind het zo zielig dat hij totaal niet meer kan bewegen met zijn armen.
    Nu lees ik op internet veel over de puckababy en vind dit wel een veilige en mooie manier van inbakeren, omdat ze nog wel gewoon hun armen kunnen bewegen alleen niet meer zo in het gezicht kunnen slaan etc.

Zou de puckababy voor mijn zoontje een uitkomst zijn en zijn hier veel moeders met ervanaring?
    Nog even ter verduidelijking; ik heb geen huilbaby en hou zou puur zijn om hem wat rust te geven in de nacht door zijn maaiende handjes.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het zou echt een uitkomst kunnen zijn, veel kinderen hebben er baat bij. Zeker kindjes die maaien met de armen. Het moet weer wel afgebouwd worden, maar dat is met inbakeren ook.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina