Heb ik nou zo'n domme huisartsenpraktijk...?

Discussion in 'Borstvoeding' started by IngeM, Oct 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. IngeM

IngeM Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ik heb al veel gedoe gehad met mijn huisarts, verkeerde diagnoses, ik kreeg geen domperidon voorgeschreven (bij de apotheek een paar dorpen verderop ligt het gewoon tussen de otrivin en paracetamol), mijn huisarts vroeg zich af "waar ik nog zin in had" toen ik vertelde dat mijn kereltje nog elke 3 a 4 uur komt voor bv, ik kon toch gewoon halfvolle melk gaan geven (toen was hij net 6 maanden) en toen ik laatst een recept vroeg voor syntocinon omdat m'n tsr lastig komt met kolven moesten ze eerst 2 dagen overleggen voordat ik het voorgeschreven kreeg.

Nu heb ik vandaag een herhaalrecept syntocinon gevraagd, wordt ik gebeld door de assistente van de ha. Ze vroeg of ik onder behandeling ben van een lactatieverpleegkundige (?) omdat dat wel heel belangrijk was voor het toekennen van het herhaalrecept syntocinon. Ik ben helemaal niet onder behandeling ofzo, ik heb wel een LK die ik altijd kan bellen maar ik spreek haar niet wekelijk. Ik heb er maar over gelogen, dat ik haar vorige week nog heb gesproken en regelmatig bel, anders had ik de neusspray niet gekregen.

Maar die syntocinon is toch niet echt bijzonder ofzo? Is toch een lichaamseigen hormoon?

Zijn er meer mensen die zulke moeilijke ha en assistentes hebben? Ik word er gek van.

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Zeer herkenbaar hoor! Zo moest ik ook eerst iedere week bellen voor een herhaal recept en nu bij god en gratie iedere 2 weken..... Erg apart als ik dan van sommige meiden hier hoor dat ze zo 4 flesjes mee krijgen.
    Ben zelf ook door heel veel fouten bij m'n vorige huisarts weg gegaan. De nieuwe moet ik ook wel iedere 2 weken bellen, maar verder geen problemen daar.

3. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Heb je mijn huisarts? Toen ik met 9 weken bij hem kwam omdat het zo moeilijk ging was zijn reactie dat als het dan al terugliep het toch niet meer goed zou komen. Bij de gratie god kreeg ik de neusspray, maar Domperidon hoef ik echt niet te verwachten.
    Van het weekend constateerde een lactatiekundige dat onze zoon een heel strak lipbandje heeft en ook zijn tongriempje vond ze erg kort. Dus ik wil graag naar een KNO-arts om er naar te laten kijken. Meer om te weten of er risico's zijn voor de toekomst, dan dat ik vind dat er per se iets gedaan moet worden. Kleine man is namelijk al bijna 7 maanden, dus ik weer niet of er nog bv-winst te halen valt. Morgen heb ik een afspraak om een doorverwijzing te regelen en ik zit nu al me voor te bereiden op de strijd. Zo zonde.

4. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

Mar 14, 2011
    1,460
    11
    38
    Female
    Hier ook een vreemde dokterspraktijk.

Gisteren medicijnen gehaald tegen de zwangerschapsmisselijkheid. Bij de eerste was ik erg ziek en uiteindelijk 4 dagen opgenomen ivm uitdroging. Had nog medicijnen liggen die ik nog kon gebruiken en heb dat dan ook gedaan. De gynacoloog waar ik de eerste echo had vond dit ook prima en had bij de huisarts (daar was ik met 6 weken al) ook aangegeven dat ik steeds misselijker werd. nou heb de medicijnen gekregen, maar kreeg wel de vraag of ik zwanger was. Terwijl ik dus bij de huisarts ben geweest ivm de zwangerschap en zij mij hebben doorverwezen naar de gynacoloog voor de echo. Beetje vreemd vond ik, maar heb het maar gelaten.

5. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,859
    19,257
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Wat een verschil. Ik moet toegeven dat mijn huisarts niet eens wist dat er een neusspray bestond om de tsr op te roepen. Maar toen ik ernaar vroeg, was zijn enige reactie dat ik me wel ingelezen zou hebben een schreef hij het zonder problemen voor. Oké, hij weet ook wel dat ik niet zomaar kom en dan meestal ook al zelf uitgezocht heb hoe en wat. Maar het was echt zo geregeld. Vervelend dat jullie zulke andere ervaringen hebben.

6. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een verschil.

Ik heb de dokter niet eens gesproken, heb aan de assistente kort verteld wat het probleem was en dat de LK adviseerde om syntocinon te proberen en nu hoef ik alleen maar te bellen naar de receptenlijn en kan ik het aantal flesjes dat ik noem (nooit meer dan 2 vraag ik er) na 2 dagen ophalen bij de apotheek.

Huisartsen weten vaak weinig van heel veel, dat zegt mijn huisarts zelf ook.

Maar een vriendin van mij kreeg het dus echt niet via haar huisarts.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,290
    16,694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben zelf dokters- assistente en wij schrijven het zonder problemen voor.Ik werk dan ook in een praktijk met alleen maar vrouwelijke artsen dus misschien scheelt dat haha
    Waar ik wel een gruwel hekel aan heb is als mensen bellen en zeggen ik wil dit of dat medicijn want die gebruikt mijn buurvrouw ook voor de migraine grrr

8. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,538
    14,058
    113
    Female
    Ik ben ook doktersassistente en ook wij schrijven het zo voor. Je hoeft hier niet eens een arts voor te spreken. De artsen zijn 2 vrouwen en 5 mannelijke artsen maar allen wel redelijk op de hoogte van bv. Als ze ergens over twijfelen of vrouwen die tips nodig hebben sturen ze tegenwoordig wel naar mij door omdat ik de grootste ervaringsdeskundige ben op het moment. :D

En wat Anouk zegt is waar, de medicatie van je buurman, of nog erger die witte pilletjes bestellen, daar hebben de meeste assistentes denk ik wel een hekel aan.

9. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Ik heb een doorverwijzing gekregen naar de kno-arts. Ik vertel over de lactatiekundige en dat de kleine zo slecht aanhapt. Vraagt de goede man, wat is dat aanhappen? Dat verbaasde me enigszins. Hij vond trouwens dat er niets aan de hand was en vond het onnodig. Maar krijg dankzij zeuren toch een verwijzing.

10. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    #10 fidel2010, Oct 4, 2013
    Last edited: Oct 4, 2013
    Ik heb na verloop de vraag gehad of ik de sitocinon nog wel nodig had... Want zo lang bv ik kon toch langzamerhand wel gaan afbouwen... Ehh ik kolf bijna fulltime en heb geen liefdesrelatie met de kolf..... Uit laten zoeken door de lk.. Voor langdurig gebruik.. Bij een andere assistente is het geen probleem, dus zorg dat ik het bij een ander bestel..

Groter irritatiepunt was dat de ha geen doorverwijzing wilde geven in eerste instante de oude ha,(vaste invaller)wilde helemaal niks, geen pre-logopodist, geen ka, geen kno, want ze groeit toch goed op bv, ja mooi maar ander voesdsel niet.. Komt vanzelf.. En een pre-logopodist, daar is ze veel te jong voor dat is voor spraak en oefenen dat snapt ze toch nog niet..

Beste meneer ga eerst eens op opfrissingscursus, een pre-logopodist is speciaal voor jonge kinderen met eetproblemen zelf premature kinderen zijn onder behandeling van een pre-logopodist

De eigen ha, wilde ook niet de doorverwijzing geven, maar na heel lang zeuren gaf ze toe... Soms zo lastig zo'n maxhtpositie

Share This Page