Na de eerste keer doorslapen meteen een regeldag

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Konijn, 17 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Konijn

Konijn Niet meer actief

Mijn dochter heeft (nog steeds) geen duidelijk ritme: iedere dag is anders. Gemiddeld vraagt ze nu zo'n zes/zeven voedingen per dag, maar de laatste drie weken is het flink rommelig.

Gisterennacht heeft ze voor het eerst zomaar een nacht doorgeslapen! De laatste voeding was om 20.30 (ze ging ongeveer om 21.30 slapen) en werd pas om 6.00 wakker voor de volgende voeding ('s nachts wel klaarsgezeten om te voeden toen ik gepruttel hoorde, maar ze viel gewoon weer in slaap).

Het feestje was echter van korte duur... na overdag eigenlijk aan één stuk geslapen te hebben (na iedere voeding lag ze op mijn schoot te slapen), was het vannacht na 3.30 zo'n beetje een doorlopend buffet... Ze wil het liefst ieder uur een beetje drinken.

Gaat het beginnen door te slapen altijd zo met horten en stoten? Ik dacht dat regeldagen maar af en toe kwamen, maar Judith lijkt er wel heel vaak een in te lassen. En gaan we echt nog een keer iets van regelmaat krijgen? Ik kan er zo heel moeilijk op inspelen, als iedere dag anders is. Het geeft verder niet hoor, ik ben zeer bereid me geheel en al aan het lieve meisje aan te passen (maar het zou het wel een beetje makkelijker maken).

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ze is nu wel op een leeftijd dat je haar kan helpen om in een ritme te komen. Ik raad je aan het boek 'De tevreden baby' van Gina Ford te lezen. Hiermee heb ik toen Kevin een maand of 3 was een ritme kunnen vinden, want ik voedde teveel en halve voedingen omdat (bleek later) ik weleens honger- en vermoeidheidssignalen door elkaar haalde. Ik hield de - toch wel rigide - schema's niet zo strak aan, maar zette het een beetje naar mijn hand. Na een dag of 3 had ik zijn ritme gevonden.

Ook ging ik borstcompressie toepassen. Dan kreeg hij sneller de vette melk en dronk door de krachtigere melkstroom meer en was dan ook langer verzadigd.

Succes!

3. Konijn

Konijn Niet meer actief

Bedankt voor je reactie!

Ik ben wel heel erg een voorstander van voeden op verzoek en probeer zoveel mogelijk mijn dochter te 'volgen', maar ik ga zeker even op zoek naar het boek in de bieb. Lezen kan nooit kwaad en ik kan er wellicht goede tips uithalen.

Je opmerking over te veel voeden laat wel een alarmbelletje rinkelen. Ik merk namelijk dat mijn dochter veel rustiger is, beter slaapt en meer regelmaat heeft naar mate ze minder voedingen (maar wel met véél melk) krijgt... Maar ik weet nooit zo goed wat het gevolg is van wat.

Gisterenavond heb ik haar op bed gelegd, terwijl ik eigenlijk geneigd was te gaan voeden en toen heeft ze bijna een uur gaan slapen. Pff... ik vind het ook wel moeilijk hoor, die signalen interpreteren.

4. appeltje

appeltje Niet meer actief

Hoi Konijn,

Ja, dat volgen deed ik ook, allen niet elk huiltje is honger. Drinken doen ze dan wel bijna allemaal, maar ook weer niet zoveel om weer 3 a 4 uur mee te kunnen doen. Ik kan je het schema van haar leeftijd mailen hoor (ik heb het boek). Stuur maar een pb als je interesse hebt.

Mooie bijkomstigheid was dat hij ook langer ging slapen. Ik kon eindelijk eens wat gaan plannen, want hij deed niet meer van die hazenslaapjes.

5. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Off-topic

Het boek wat appeltje noemt heb ik inmiddels ook besteld, maar ik moet het nog goed doornemen. Wat ik wel gezien heb met die schema's: het sluit helaas niet aan op ons huidige schema met de 2 andere kinderen...
    Ik zal dus eens goed moeten kijken of ik het kan "verbouwen" tot mijn eigen schema van kindjes naar school brengen of halen, en hun bedtijden.

Maar verder had ik eigenlijk dit boek al moeten hebben toen ons oudste is geboren, ik heb zoveel wielen opnieuw uitgevonden :)

Groetjes van Kiki

6. Afina80

Afina80 Actief lid

17 mei 2007
    270
    0
    0
    Groningen
    Hey meiden,
    Ik zit precies met hetzelfde "probleem" met onze dochter.
    Een poosje geleden sliep ze zelfs wel eens van 19.00 tot 6.00 en nu geef ik haar om 22.00 ook nog en ze meld zich dan ook altijd nog wel eens rond 2.00.

Zal dat boek dan ook misschien een uitkomst zijn?
    Ze krijgt nu ook vaak 6 of 7 voedingen op een dan en voorheen 5.

Deel Deze Pagina