Omdat ik straks weer aan het werk moet, wil ik een voorraadje aanleggen in de vriezer. Omdat Mila maar 1 borst drinkt, kolf ik de ander 's ochtends af om zo een voorraad op te bouwen. Maar ik ben "gezegend" met veel melk (heeft ze ook last van). Ben ik nou niet mijn productie verder aan het opkrikken door dat gekolf? En wat kan ik dan doen? Iemand tips?
Meer kolven dan je kindje (nu) drinkt stimuleert volgens mij altijd je productie, maar van 's ochtends één borst kolven zal dat effect niet enorm groot zijn. Hoeveel kolf je daar per keer uit? En als je weer gaat werken is het een heel geruststellende gedachte dat je een voorraadje hebt - ook als je nu veel melk hebt, kun je best een dipje krijgen als je regelmatig moet kolven. Dan weet je tenminste zeker dat je genoeg melk voor je kindje hebt, dat scheelt echt een hoop gestress. (ik had in het begin zelf ook veel melk, pas toen de kleine een maand of 4 of 5 was raakten vraag en aanbod goed op elkaar afgestemd, met helaas ook wel eens dagen waarop ik minder kon kolven dan hij dronk - lang leve de voorraad!) succes!