Inmiddels toch wel zo ver dat ik echt wil gaan stoppen met borstvoeding, maar ons meisje wil ECHT NIET!!! (willen graag voor een tweede gaan maar moeten daarvoor weer de Medische molen in, moet dan gestopt zijn met de borstvoeding, daarnaast vind ik het inmiddels ook wel goed zo. Had in mijn hoofd minimaal 6 maanden en maximaal een jaar te voeden). Verschillende merken kunstvoeding geprobeerd. Een slokje kunstvoeding mengen door een fles borstvoeding en ze weigert al de fles. Boos, driftig en krijsen. Advies gevraagd bij consultatiebureau. Geven of te blijven proberen of met 11 maanden al met zuivel te gaan beginnen. Geprobeerd bij de opvang (als ik er dus niet bij ben andere melk te geven en melk te mengen). Ze weigert te drinken en krijst de hele dag. Inmiddels eet ons meisje kleine beetjes danoontje, yoghurt en vla. Ze eet maximaal een halve boterham per dag en bij het avondeten pikt ze de vleesjes uit het eten. Maar verder eet ze op een soepstengel na maar heel weinig. Tussendoor drinkt ze wel diksap. Ons meisje drinkt nu nog om de drie uur bij mij/of gekolfde melk op de opvang. 's nachts komt ze meestal ook nog één keer voor een voeding. Mijn borstvoeding neemt steeds verder af, op dit moment wordt ik dieptriest als ik de la van de vriezer open doe. Kom ik de volgende dag opvang nog wel door? Ik wil van het stoppen geen drama maken voor mijn dochter. Maar als het zo doorgaat heb ik straks echt gewoon geen melk meer. Maar extra gaan kolven terwijl ik eigenlijk wil gaan stoppen vind ik ook een beetje te ver gaan. Glaasjes/bekers/ bedenk maar wat koeienmelk weigert ze ook. Iemand nog de tip hoe ik ons meisje van de borstvoeding af krijg? Ze is halverwege deze week 11 maanden oud.
Hoi, Een veel gehoord probleem hoor. Wat je doet klinkt goed. Ik zou zeggen breng regelmaat in de dagen: zodat je kindje leert wat te verwachten: laat de kv maar achterwege, leng evt. melk aan met een deel water tot ze een jaar is. Geef haar 's ochtends de borst, op gezette tijd drinken met iets: fruitje, stengel. Tussen de middag weer borst, evt. na de boterham. ook in de middag op vaste tijden een patroon creëren: drinken, soepstengel, soepje misschien? 's avonds kan ze met de pot mee eten. Borstvoeding daarna of voor het slapen gaan. Dit klinkt allemaal in theorie natuurlijk erg mooi. Ik denk dat ritme en voorspelbaarheid kunnen helpen. Daarnaast: je kindje is gewoon nog erg jong en kan jou en het aspect van borstvoeding (naast gezondheidsvoordelen) nog erg nodig hebben. Maak vaste rituelen: voed bijvoorbeeld altijd in die ene stoel, boven, op bed. Dan omzeil je makkelijker het moment van vragen. tot slot geef ik je deze link nog: misschien interessant om te lezen. Menstruatie | Borstgevoed.nl Succes!
Bedankt voor het advies. De medische molen ligt niet aan de borstvoeding. Vanaf 10 weken had ik alweer een normale cyclus. De medische molen lag aan mijn man. We hebben onze dochter via imsi uiteindelijk gekregen.