Terugloop in productie na griep (ophogen?)

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door marjolein1984, 16 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Hi,

Ik geef mijn zoontje nu ruim 4 maanden volledige borstvoeding (naast de oefenhapjes sinds een paar weken) nu ben ik woensdag een avond/nacht ziek geweest, snotterig, keelpijn, spierpijn, en hoogstwaarschijnlijk koorts. Niet gemeten, maar wel gloeien... Sindsdien merk ik dat ik minder kan kolven. Meestal kon ik zo'n 50 cc uit elke borst halen na dat mijn zoon gegeten had(en soms nog veel meer), nu haal ik maar krap 20 uit 2 borsten. Hoe kan ik dit snel(ler) verhogen?

Ik kolf nu altijd na dat mijn zoon gegeten heeft (deed ik eerder soms wel soms niet), en ook wat langer, maar het lijkt niet snel te verhogen. Kan ik het op een andere manier aanpakken, bepaalde voeding nemen wat verhogend werkt.

Alle tips zijn welkom! alvast super bedankt

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Rust en goede voeding zijn cruciaal: zorg goed voor jezelf. Vul evt. ijzer, vit. B, vit D aan. Nogmaals: neem ook je rust. Evt. met je kindje gaan slapen, bloot bij bloot.

Korter en vaker kolven stimuleert meer dan langer. Je kunt wisselkolven (dus iedere borst om de beurt en dan beide borsten 2-3 keer per sessie) of wanneer je dubbelzijdig kolft stop je even en masseer je kort waarna je de kolf weer aanzet (dubbelzijdig) zet ook hier 3 keer de kolf opnieuw aan.

Verder: bv thee, fenegriek capsules. (niet bij diabetes!) avocado, noten (vit.B)

Veel succes, dergelijke dipjes kun je goed weer te boven komen!

Beterschap,
    Heidi

Deel Deze Pagina