Ik heb nu bijna een jaar gevoed! Ben trots op mezelf had als doel gesteld 3 maanden toen een half jaar toen 9 maanden eer n nu een jaar gered Zou nu graag stoppen zodat ik Mn medicatie weer op kan pakken Alleen ukje is het er niet mee eens ( die driinkt nog liever 20 X op een dag) Zit nu op 3 keer; ochtend avond en nacht Welke stop ik het eerste? Snachts heeft hij echt dorst en water is onvoldoende om de honger te stillen dus dit zal de moeilijkste worden Hij weigert flesjes en melk in een beker in het donker is lastig Sochtends zou hij bij het ontbijt melk uit een beker kunnen drinken maar is de tijd tussen snachts en de volgende avond niet erg lang? Voor mij dan zeg maar niet zozeer voor hem Savonds dan laten vervallen? Die drinkt hij ook het slechtste alleen is het onderdeel van het bedtijdritueel wat zou ik daarvoor in de plaats doen? Knuffelen samen op bed liggen? Als ik al in de buurt kom van het bed savonds spuugt hij de speen al uit om aan de tiet te mogen dus misschien is dat te verwarrend?
Knap van je! Ik wil ook zeker een jaar voeden en dan zie ik wel weer verder Ik zou, aan de hand van je verhaal eerst de voedingen overdag eraf halen, omdat hij dat waarschijnlijk makkelijker gaat accepteren. Dus 1 voeding eraf halen en dan een week of 2 wachten, dan zo verder. Als die er eenmaal af zijn, kun je voorzichtig die nacht voeding eraf halen en kijken hoe hij daarop reageert. Hij drinkt dan al minder bij je dus wellicht dat hij het tegen die tijd wel prima vind? succes! Je bent een kanjer dat je zo'n mooie tijd bv hebt gegeven 👍
Ik zou ook beginnen met de avond voeding eraf. Start een mooi nieuw ritueel met een knuffeltje erbij, verhaaltje, liedje zingen. Vooral omdat je schrijft dat hij dan toch weinig drinkt. Na een week of twee ook de ochtend voeding als je merkt dat je borsten het aankunnen. Wrs zal hij dan overdag wel wat meer andere dingen gaan drinken en eten en zo die voedingen niet met nodig heeft. En hopelijk kun je de nachten dan ook afbouwen. Succes en knap dat je zolang gevoed hebt!
Dankjulliewel Soms voelt het toch een beetje als opgeven omdat ik wil afbouwen en hij echt nog niet maar vind het mooi geweest Ik zal dan eerst de avond voeding doen em een ander ritueel kijken of hij dat pikt
De nachtvoeding zou je kunnen vervangen door eerst lauwwarme melk uit een flesje te geven (bv uit je vriezervoorraad, opvolg, of koeienmelk, volgens mij mag dat vanaf een jaar) zodat je kindje afkickt van de mamahonger. Wellicht is het niet de honger/dorst waar hij wakker voor wordt maar het knuffel momentje. Deze zou ik trouwens als laatste vervangen.
Nou meiden is een goeie keuze geweest Hij heeft direct ook de nachtvoeding laten vervallen cq verplaatst naar 5/6 uur daarop heb ik de ochtend voeding laten vervallen en probeer nu die ene voeding elke dag wat later te geven Ben erg blij met hoe makkelijk hij het oppakte