Aangezien ons meisje niet uit de borst wil drinken, kolf ik 5 a 6 keer per dag en krijgt ze dat met de fles. Nu hebben we gisteren en vandaag bloemkool gegeten en vanavond had ze enorme krampen, echt heel zielig... Ik denk dus dat het van de bloemkool komt en heb de melk van vandaag van na het eten weggegooid. Maar hoelang duurt het voordat die bloemkool weer uit de melk is en vanaf wanneer kan ik de melk dus weer aan haar geven? Ga straks weer kolven en zal dat ook weggooien, heb nog genoeg in de vriezer voor haar.
Valt weinig zinnigs over te zeggen, ik zou denken meestal bij de volgende voeding is het weg. Het is ook maar zeer de vraag of de krampen van de bloemkool komen natuurlijk. Het is een erg milde groente, een van de eerste die je geven kunt, en de meeste krampen bij babies komen NIET door wat mama gegeten heeft. Iets anders: veel babies die aanvankelijk niet aan de borst willen hebben zo tussen de 4 en 6 weken een gevoelige periode waarin ze WEL aan de borst kunnen komen. Ze zijn wat gegroeid, ze zijn wat sterker, de wangkussentjes waarmee de ze melk uit de borst masseren zijn wat dikker geworden. Als je het nog eens wilt proberen, dan kun je gewoon elke dag een keertje voor een fles proberen aan te leggen, of advies vragen bij een lactatiekundige. Voor mijn jongste heb ik ook een aantal weken moeten kolven, maar die heeft daarna nog heel lang aan de borst gedronken.
Bovendien is de periode tussen 3 en 6 weken berucht vanwege de krampjes he? Zorg gewoon dat ze goed kan boeren, het werkt vaak erg goed om ook halverwege de voeding even te laten boeren.
Bedankt voor jullie tips! Aanleggen proberen we elke dag nog, maar tot nu toe zonder resultaat. Fiene heeft normaal gesproken nooit last van krampjes, dus was bang dat het door mijn eten kwam. Maar dat is dus niet waarschijnlijk met bloemkool? Ze gilde het gisteren echt uit van de pijn, zo zielig! Ik laat haar tijdens een voeding drie keer boeren: twee keer tussendoor en een keer achteraf. Anders drinkt ze namelijk ik 10 minuten de fles leeg en op deze manier duurt het 20 minuten en geeft ze niet de helft weer terug Gaat normaal gesproken heel goed!
Ik zou je afgekolfde melk niet weggooien hoor. Krampjes bereiken hun piek vaak tussen 6 en 12 weken, het kan dus zijn dat je meisje nog in de krampjes-periode komt. Dan kun je opletten met sterke kruiden e.d., maar van bloemkool zullen de krampjes waarschijnlijk niet komen.
Krampjes waren hier ook heel extreem, echt super zielig. In principe kun je aanhouden dat datgene wat je tijdens je zwangerschap at nu ook gewoon kunt eten. Mocht ze nou nooit krampejs hebben en alleen als je bloemkool hebt gegeten wel dan kan het zijn dat ze daar op reageert. Maar zou dat nog een paar keer proberen voordat je je kostbare melk weggooit! SUcces