IK weet nog niet wat ik ga doen aan de ene kant wil ik graag bv blijven geven maar aan de andere kant vind ik het een hele grote opgave met ons drukke leventje met nog 2 kids wv eentje naar school gaat. IK weet wat zon dieet inhoud omdat dus allebei mn andere 2 kids ook kma hadden (oudste is er net overheen en de middelste kan alleen nog geen hele bekers met km verdragen en bijv pannekoeken waarin het verwerkt zit ) Ik weet dat bv heel goed is en belangrijk en ze groeit er als kool op. En het is voor haar ook een goede "troost"en alleen daarom vind ik het zielig om te stoppen en ga me dan zeker schuldig voelen. En aan de andere kant wat zal t makkelijk zijn zon fles ik hoef nergens om te denken. maar dat schuldgevoel ik denk aan de ene kant dat ik zon spijt zal krijgen snachts is t ook zo prettig in die zin geen flessen te hoeven halen wel dat t altijd voor mijn rekening is die voedingen. Al weet ik dat als het de lactose is dat bv juist niet goed is want lactose maak ik zelf aan en zal ze dus altijd binnen krijgen dit kan alleen met kv vermeden worden. wie heeft er ervaring en kan me hierover wat vertellen???? Ik vind het heel moeilijk. Ook omdat ik dan een heel eenzijdig dieet zal moeten volgen en de calcium moet missen hierin en dat heb ik wel hard nodig
Ik zit nu 4 mnd op dieet en ik vind het wel meevallen... wel goed voor de slanke lijn maar ik eet er niet minder om. Als het alleen koemlk is valt het wel mee toch. Ik heb ook nog 2 kids (die ook niet de makkelijkste zijn en behoorlijk extra zorg en aandacht vragen)die naar school gaan en druk is het wel ja maar dat zou het ook zijn met kv. Drukker zelfs denk ik want dan moet ik flesjes maken, extra zooi meeslepen als we weg gaan en zou ik denk ik nog minder slaap hebben. Nu os het sowieso nog erg zoeken en wennen maar met een paar weken en maanden loopt alles wel en is het alleen maar makkelijk lijkt me. Ik geef soms ff slokje als ik de kids van school haal en zit te wachten in de auto en hoef niet na te denken als ik met de kids naar de speeltuin ga of ga wandellen. bv heb ik altijd bij me. En juist bij allergieèn is het zo belangrijk om bv te geven... dat weet je vast wel
Ik volg vanaf februari een hypoallergeen dieet. Ik mijd melk, ei en soja (en cacao). In het begin is het best wel wat gepuzzel, maar inmiddels gaat het super goed. Er zijn zoveel dingen die je wel nog gewoon mag, dat valt me reuze mee. Er is hier ook een heel groot topic over bv en KMA, daar staan ook heel veel tips en ervaringsdeksundigen. Ik merk bij mijn dochter zo'n groot verschil, dat is echt mijn motivatie. Voor mezelf zou ik nooit een dieet vol kunnen houden, maar voor haar heb dat er wel voor over. Als ik al die lekkere paaseitjes en stukken taart voorbij zie komen dan baal ik ook wel eens hoor, maarja, zo gaan bij mij de kg's er toch nog vanaf.
Ik ben voor Thirza anderhalf jaar op dieet geweest, (we kwamen er met 9 mnd achter), en daar heb ik geen spijt van gehad. Het was soms een opgave, maar ze heeft niet die smerige pepti hoeven drinken en had zo veel troost aan de borst, dat ik daar met voldoening op terug kijk. De calcium kun je halen uit sojamelk waaraan dat toegevoegd is, evenals uit bijvoorbeeld broccoli. En uiteraard kun je voedingssupplementen gebruiken, als dat nodig is. Ik zou het zo weer doen voor een tweede! Ik ben veel creatiever geworden met bakken enzo, maak bijna alles koemelkvrij nu en bijna alles -op kaas na- is mogelijk en is te vervangen! Enne: een voordeel van op dieet gaan: daarna smaakt een simpele boterham met kaas weer zooooooo lekker !
Ik merk eigenlijk zonder dat ik al bij de arts ben geweest dat ik er onbewust toch al op let heel gek geen kaas bijv ben echt een kaasfreak maar de chocola vind ik t ergst eigen lijk ben erg verslaafd aan let op de ingredienten die op de verpakking staan ik weet uit een allergie test van de kinesioloog dat ze niet reageert op soja dus dat hoef ik niet te laten en ook kippenei hebben mn ndere kids geen last van gehad ik ga het dan eerst puur op koemelk doen dat is de enige allergie die bij ons voorkomt. En dan cacao dus dat laat ik ook maar maar goed daar zit ook meestal koemlek bij verwerkt dus dat laat ik dan toch al staan. En het is idd zoooooooo makkelijk even een slokje hier en een slokje daar voor de troost vind dat echt een pluspunt en t kolven lukt ook dus op plekken waar ik echt niet in t openbaar wil voeden (al heb ik er behoolrkijk lak aan merk ik zelf ze moet toch eten dus dan kijken ze maar een andere kant uit) En snachts hoppetee op dr zij tegen mn aan en ze kan lekker drinken en valt lekker weer in slaap En wanneer merkte julie het verschil dat het dus idd de koemelk was of dat gene waar julie kindje allergisch voor is/was dat de klachten als bijv huilen,buikpijn en windjes etc et c verdwenen?? denk dat ik t toch zo ga doen ik kan altijd nog overstappen op kv maar niet andersom en dan zou ik me en schuldig voelen en spijt van krijgen iemand nog tips voor calcium? en toetjes ik lust absoluut geen Soja
Mijn dochtertje is allergische voor koemelk en soja. Ik heb eerst een half jaar een koemelk-, soja-, ei-, vis-, noten- en pindavrij dieet gevolgd. Nu 'alleen' nog koemelk-, soja-, noten- en pindavrij. Het is even wennen, en eerlijk is eerlijk, dat je nooit 'zomaar' ergens iets kunt eten is niet leuk. Maar als je het dieet een tijdje volgt weet je in de supermarkt precies wat je allemaal moet pakken enzo, dan valt het best mee. Kindjes met een allergie zijn zo gevoelig en kwetsbaar, ze hebben de borstvoeding nog veel meer nodig dan andere kindjes! Bovendien is borstvoeding een heel fijne en handige manier om te provoceren. Jij eet melk of pinda (of wat dan ook) en dat komt dan 'voorbewerkt' bij je kindje. Dan zie je of je kindje reageert of niet. Als je geen borstvoeding geeft, zul je het kindje dus gewoon koemelk moeten laten drinken, en op latere leeftijd pinda moeten laten eten. Met alle gevaren van dien. Het kan heel heftige reacties veroorzaken, bij borstvoeding zie je dat vrijwel nooit. Daarnaast beschermt borstvoeding ook nog tegen toekomstige allergieën, en legt het een beschermlaag op de darmpjes. Dus ik persoonlijk zou bij een kindje met een allergie JUIST niet stoppen met borstvoeding.
Je lust ook niet de vanillevla van alpro soja? Voor Calcium moet je iig broccoli hebben, voor de rest zou ik even moeten zoeken waar je dat uit kunt halen. Maar dan zou ik sowieso extra calcium gaan slikken, als ik jou was.
Dat is ook geen ramp hoor, ik mag sowieso geen soja. Je krijgt ook rijstmelk, bij de AH XL en de reformzaak. Die bestaat ook in chocolade-smaak. Verder krijg je nog havermelk. En kokosmelk mag sowieso, die hebben ze overal. Maar dat is meer een vervanger voor room.
Ik drink hier alleen 1 glas sinaasappelsap met calcium per dag en in het begin ook veel noten en peulvruchten. Toetjes eet ik eigenlijk niet meer. Meestal wat fruit na, sorbetijs (AH of Lidl) kan ook. Laatst appelcrumble gemaakt, ook erg lekker. Chocola is wel verkrijgbaar op basis van rijstemelk.
Ik maak regelmatig cupcakes! Of gewone cake. Zeker nu ik weer ei mag eten! (zonder ei kan ook, maar dan moet je eivervanger kopen bij de reformzaak) Ach, met een beetje creativiteit kom je een heel eind.
Ik heb een aantal jaar HA gegeten. Ik vond het allemaal wel meevallen hoor, na de eliminatieperiode, voor het dagboek bijhouden vond ik intensief. Maar daarna? Ik wist wat kon, er bleef zat lekker over. Calcium hoef je helemaal niet uit je zuivel te halen, dat kan ook uit groente en sesam. Als sesam niet kan (kan allergeen zijn) dan kun je ook gewoon van die calcium bruistabletten nemen. Maar zolang je borstvoeding blijft geven neemt je lichaam calcium uit je voeding veel beter op, dus echt daarover hoef je je echt geen zorgen te maken. Vla- en puddingachtige toetjes ben ik nooit een echte fan van geweest, ik eet liever wat fruit als toet.
De chocolade-rijstemelk vond ik zelf niet zo lekker, maar je kunt rijstemelk natuurlijk wel gebruiken om zelf toetjes te maken Verder nog even een tip: www.allergiesupermarkt.nl
IK ben dus toch op het dieet nu hoe ik alleen koemelvrij want op soj reageert ze niet dus dta is voor mij een mazzeltje.(we zijn hier allemaal gevoelig en of allergisch.) dus ni kmv t valt me mee moet ik zeggen al heb ik wel eerst gekeken naar koek etc want zonder kan i echt niet (erg he) maar i heb ze gevonden bastogne is kmvrij!!!! nou en die zijn nog leker ook!! Dus nu vanaf zondag op dieet gegaan en moet zeggen ze lijkt al rustiger!!! (even aankijken hihih durf t nog niet te zeggen dat ze rustig is want dan begint ze straks weer, al slaapt mevrouw nog niet overdag!!!!)