Welke luiers het beste bij BV?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Bright, Aug 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hey meiden,

Even een vraagje aan jullie. Onze dochter is nu 10 weken en weegt bijna 6 kilo.

We gebruiken al vanaf het begin Pampers New Baby. Ze zit nu in maat 3 en zal hier dus niet meer zo lang in kunnen. We hebben ook een pak Baby Dry in huis, maat 3. Ik merk alleen dat de BV poep daar niet goed in wordt geabsorbeerd en dat ik dus vaak haar kleertjes kan verschonen :(

Wat zijn volgens jullie de beste luiers voor BV poep??

Liefs

2. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,520
    8,447
    113
    Mijn dochtertje is intussen al ruim 6 maanden, maar gebruiken hier voor de nacht Pampers Baby Dry en overdag Pampers Active Fit, en vooral ruim genoeg.
    Wij hadden hier het idee dat het vooral bij een net iets te kleine luier fout gaat
    Andere merken, geen ervaring mee, aangezien dit zo prima bevalt!

3. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

Dec 28, 2006
    1,541
    142
    63
    Female
    Hallo, ik had hetzelfde probleem. De newbaby absorbeerd super en nooit geen lekkage maar de vervolg luier lekte steeds. Toen ik active fit gebruikte niet want die had ook een gaasje er bovenop zeg maar. Ik weet niet of je me begrijpt want het klinkt een beetje ingewikkeld maar ik bedoel dus dat er gaatje zitten en dan de absorptie laag. Helaas is dat bij de nieuwe active fit veranderd en nu is het weer verandert in een dunne luier. Die ik bedoel zijn dus niet meer verkrijgbaar.
    Voor mij is het nu niet meer nodig want sinds ze vast voedsel erbij krijgt heeft ze dikkere poep en dan voldoet de active fit mij het beste.

4. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    10 weken en maat 3? Is dat niet het probleem!!!! Mijn dochter is bijna 9 maanden en droeg tot 2 weken terug maat 3. Probeer maat 2 nog eens!

5. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    @DDS,
    Ze weegt bijna 6 kilo!! Maat 2 past echt niet meer hoor, die kon bijna niet meer dicht. Maar thanx voor je tip.

@Sunnycloud,
    Balen dat ze die Active Fit weer hebben veranderd. Ik snap precies wat je bedoeld met dat gaasje. Dat hebben de Baby Dry's ook niet.

Liefs

6. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    maat 2 is tot 6kg, daar zit je dus redelijk snel op.

maat 3 is 4-9 kg

7. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Inderdaad.

En maat 3 is bij de Baby Dry tot 9 kilo, maar van de New Baby tot 7 kilo. Vandaar dat onze dochter waarschijnlijk niet lang meer in maat 3 kan van New Baby.

Liefs

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Irem is nu ook 6 kilo met 4 maanden, maar ze past nog makkelijk in maatje 2. En voordat we aan maat 3 gaan beginnen zal ook nog wel even duren. Ben er blij mee als ik het zo lees, new baby absorbeert toch wel erg goed! Irem lekt eigenlijk nooit door!

9. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier in het begin pampers gebruikt en vanaf nr. 3 overgegaan op Aldi. 't Ging wel eens mis maar ook wel geregeld goed. Alleen nu wordt 3 een beetje aan de krappe kant (met oog op 's nachts en als ze 's morgenvroeg een poepluier heeft past het niet echt meer) maar nr. 4 van de Aldi sluit hier nog niet mooi aan bij haar beentjes. Dus nu maar pampers 4 gehaald (baby dry). overigens krijgt ze nu ook bijvoeding dus haar poep begint ook wat te veranderen.

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben altijd Huggies, die bevallen prima, zowel kwa pasvorm als kwa opname van ontlasting en urine. Echt in al de tijd dat wij ze gebruiken (dat klinkt lang maar is bijna 3 jaar) maar een paar keer gehad dat het door de luier kwam, waarvan 1 keer toen onze jongste ruim 2 weken geen ontlasting gehad had ;).

11. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    er is toch ook nog een newbaby maatje 3?? Die heb ik nu gehaald voor ons meisje, omdat mt 2 toch wel een beetje krap wordt. Maar gek dat daar veeeel minder luiers inzitten he?

12. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Ja klopt, daar zit ze al in. Die gaat tot 7 kilo en begint nu al wat strakker te zitten bij onze meid.

Belachelijk dat er minder luiers inzitten. Helemaal nu de nieuwe verpakkingen er zijn.

Liefs

13. Mamalein

Mamalein Lid

May 30, 2010
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken Pampers baby dry en active fit. Beide gaan erg goed. We doen de randjes die aan haar benen zitten naar buiten, en de luier goed 'strak' vast. Nog geen problemen gehad met lekkage. Wel merk ik dat de pampers lekker dun zijn. Kruidvat of supermarkt luiers zijn vaak van zichzelf al vrij dik. Lijkt mij minder fijn zitten bij de baby.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    't Is misschien een omschakeling qua idee, maar zolang ze hier echt van die dunne mosterdluiers maakten zat gewoon katoen nog het beste. Hadden ze ook minder last van uitslag.

15. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    och echt waar joh? Ik heb net 3 pakken gekocht maat 3... dacht dat het wel wat langer kon... nou ja er zit minder in he, dus zal wel op zijn voordat ze eruit is hoop ik..

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,234
    7,280
    113
    Female
    Brabant
    Wij gebruiken luiers van de Aldi en dat gaat bijna altijd goed.

Share This Page