Dames, De bv loopt niet lekker hier. Baby drinkt slecht. Productie loopt terug. Hij valt heel vaak in slaap aan de borst. Daarnaast wil hij de hele avond clusteren tot diep in de nacht. Hij sabbelt dan alleen wat, krijgt bijna niks binnen maar helpt wel mijn tepels naar de knoppen. Het aantal poep en plasluiers is flink verminderd. Kortom;ik ben er een beetje klaar mee. Maar aangezien er eczeem van twee kanten in de familie zit, wil ik tegelijkertijd ook niet stoppen maar hem toch bv blijven geven. ik kom er niet echt uit, wat is wijsheid? Heb al contact gehad met een lactatiedeskundige en ook met haar tips blijft het hopeloos. Kan ik bijvoorbeeld 2 voedingen bv geven en de rest kv? Of zou volledig kolven beter zijn? Aan de borst werkt duidelijk niet. Tips, anyone?
Mijn zoontje krijgt ook bv en kv.. Bv is niet goed op gang gekomen mede doordat zoontje te vroeg is geboren en niet goed kon drinken. Ik kolf af en dat krijgt ie. Maar dat is lang niet genoeg en dus kv erbij.. kan makkelijk. Zo'n 2 3 x per dag leg ik hem wel even aan.hij drinkt dan wel iets smaar krijgt flesje na.
Heeft die lactatiekundige ook meegekeken met een voeding? Mja, zelf zou ik altijd volledige bv nastreven in geval van allergieën en eczeem in de familie, misschien is het een idee om nu een goede dubbelzijdige kolf te huren en fulltime te kolven? Dan blijft je productie iig goed en kun je je zoontje volledige bv geven. Tussendoor kun je blijven proberen aan te leggen, mogelijk leert hij daardoor toch nog goed te drinken aan de borst. Verder kun je bij het clusteren als hij sabbelt ook proberen een speentje of pink aan te bieden, zodat hij niet op jouw sabbelt. En dan ieder half uur of uur even aanleggen om te kijken of hij wat wil drinken.
Een lactatiekundige is wel een idee. En als je bijvoedt, hypallergene voeding gebruiken. Dan verminder je ook de kans op allergieën. Ik denk dat het lastig is om bv en kv te combineren omdat je productie dat nog niet trekt, vaak pas na de 9 maand gaat dat goed. Daarvoor neemt je bv productie steeds meer af als je niet (bijna) alle voedingen bv geeft. Kolven is ook een idee als het live niet lukt. Kost wel tijd en energie, maar is wel goed voor je kleintje!
Maar als tkolven zelf ook niet veel oplevert moet je wel bin voeden (zoals inmijn geval) zoontje kreeg overigens al kv voordat ik m heb kunnen aanleggen bij mij is t in het ziekenhuis helemaal anders gelopen dan ik wilde..'s abvonds geboren. Ikzag m pas ruim 2 uur erna weer was t inmiddels half 12 's nachts.keizersnede he Pas de volgende dag ' s avonds is ie aangelegd omdat ie 's nachts al een sonde had gekregen omdat ie niet goed kon zuigen (prematuur ) Ik hebook alcontact met een lk. Maandag komt ze ook nog meekijken. Kawaii borstcompressie hebje dat ook al geprobeerd?
Ik zou gaan kolven. Mijn zoontje dronk niet aan de borst (te vroeg geboren), en ik heb veel gekolfd, omdat ik hem hoe dan ok bv wilde geven. Nu is hij een zeer grote borstliefhebber! Oftewel: even een paar weken investeren, overdag af en toe aanleggen en daarnaast kolven. Over een paar weken is je kindje sterker en ouder en gaat de bv vast veel beter! Ik ben heel blij dat ik heb doorgezet, het is zo'n genot! Oja, goede tip: huur een goede dubbelzijdige kolf!
Ook ik had in de eerste twee weken te weinig borstvoeding. waarschijnlijk omdat ik te weinig heb aangelegd en omdat mijn meisje te snel aan de borst in slaap viel. Op een gegeven moment ben ik ook fulltime gaan kolven en had toen te weinig voor een hele dag flesvoeding. Ik heb toen 1 fles per dag aan kunstvoeding gedaan en de rest met afgekolfde melk. Na 1,5 week investeren in de borstvoeding via kolven (soms om de 2 uur) ben ik langzaam weer de borst gaan aanbieden (met eventueel soms een flesje navoeding). Het heeft me echt heel veel tranen gekost en het deed ook best zeer aan mijn borsten, maar ik ben zo blij dat ik heb doorgezet! Het moment dat je kindje met grote ogen aan je borst ligt te zuigen is echt onbetaalbaar! Ik denk wel dat wanneer ik ga werken de avondvoeding wil gaan vervangen door een flesvoeding (gekolfd of kunstvoeding) zodat ze de nachtvoeding misschien kan gaan overslaan. Maar dat zie ik dan wel weer.
Ik heb voldoende voeding maar ik kolf dus niet genoeg op mijn werk ik kom ongeveer 60 cc per week te kort ( 2x 30 cc) dit krijgt ze kv.( helaas) ik zou als ik Jou was een goede kolf huren en iedere 1,5 TOT 2 uur kolven, om de productie op te krikken tussendoor aanleggen en alles wat je kolftijd geven daarnaast kv totdat je productie voldoende op pijl is.
Bedankt dames! Ik heb vanochtend nogmaals de lactatiedeskundige gebeld, ze komt maandag langs. Tot aan maandag volledig kolven zodat we zien hoeveek het is, en aanvullen met kv. Is wel nodig ook, ik krijg er maar 50 of 60 cc uit... Heb mn kind honger laten lijden! maar nu gaan we eraan werken!
hey, Hier wilde ryan ook niet drinken nadat hij uit het ziekenhuis kwam...erin was ook al een probleem maar hij dronk daar 40ml ongeveer (oude weegmethode gebruikt om te controleren) en dat was voldoende zeiden ze me...3 voedingen achter elkaar is dat gechecked en toen mocht hij mee. Maar hij kwam dus niet aan, hij was lusteloos..hij had nog maar enkele plasluiers...en toen ben ik fulltime gaan kolven tot week 10...daarna was ik het zat en heb ik hem aangelegd. Ik kolfde ook niet genoeg! Ik kolfde idd 50a60ml en hij dronk al rond de 120 op het laatst....dus ik voedde hem idd bij! Hij is er niet slechter van geworden en nu is hij sterk genoeg en drinkt hij wel heeeel goed aan de borst...fultime! Ik ben gewoon weer begonnen en in het begin kreeg die nog 1 flesje in de avond..als ik echt leeg was..en daar sliep die dan op...maar dat flesje had ik al snel niet meer nodig, want door het zuigen ineens kreegik weer een nieuwe stuwing te verwerken........ Nu heb ik genoeg!! En hij vind het super, en drinkt ook goed. (nog niet helemaal goed...maar goed genoeg....) Hij drinkt vaak onrustig omdat hij gewend is aan de fles helaas..hij wil niet doordrinken om dat laatste beetje eruit te krijgen. Dus ik kolf vaak nog eens na, maar daar ben ik aan het werken met behulp van de LC... Een tip..raadpleeg die LC echt!! kan je zoveel hulp bieden, en laat ze kijken hoe je voed. Misshcine leg je hem verkeerd aan, of is er iets anders mis! Succes!
Wat vervelend dat je problemen met de bv hebt! Mijn zoontje viel ook telkens in slaap aan de borst en kreeg het advies van de lk om te wisselvoeden, dus als je merkt dat hij niet meer drinkt en meer aan het sabbelen is, de andere borst aanbieden en dit blijven doen tot hij genoeg gedronken heeft. Om je productie op peil te houden kun je je kindje om de 2 uur (of 1 uur) laten drinken (al is het maar om te oefenen), na kolven, en dat geven en eventueel nog een flesje kv moest hij niet genoeg hebben. Dit kan na een paar dagen al effect hebben! Het kost heel veel tijd en energie maar zeker de moeite waard als je bv wilt blijven geven! Bij mij is het helaas niet helemaal gelukt om mijn productie omhoog te krijgen. Maar komt door allerlei dingen en na kolven lukte niet zo goed hier. Ik geef ook een combi van bv ('s morgens live en de rest afgekolfde melk) en kv omdat ik dus te weinig melk heb. Ik ben fulltime beginnen kolven omdat mijn zoon de hele tijd wou drinken en ik er door stress en slaaptekort helemaal doorheen zat. Oh en het is normaal dat je in het begin weinig kolft want dat is blijkbaar iets dat je moet 'leren' heeft de lk gezegd. Een gouden tip is idd een goede dubbelzijdige elektrische kolf huren! Heel veel succes meid!
Zo lang je twijfelt, niet stoppen, lijkt mij. Begrijp ik goed dat je kindje net een maand oud is? Dan zit je echt nog in de opstartfase en die kan inderdaad behoorlijk pittig zijn. Ik zou idd een lk mee laten kijken, misschien is het heel eenvoudig om het aanhapprobleem te verhelpen en dan bespaar je jezelf de (flinke) moeite die ft kolven met zich meebrengt. Heb je ook de filmpjes van jack Newman weleens bekeken op YouTube? Daar zie je heel duidelijk in beeld gebracht hoe je kindje moet aanhappen. Als je nu al met kv gaat beginnen, maak je te weinig receptoren in je borsten aan en die heb je juist nodig om op den duur meer melk aan te maken. Je productie zal na zo'n korte periode erg snel achteruit gaan. Als je je productie wilt verhogen, kun je gaan wisselvoeden of borstcompressie toepassen. Succes!
Heel herkenbaar! Hier gaat het op het moment hetzelfde. Mijn zoontje is nu 2 wkn (2wkn te vroeg) en drinkt ook niet productief. Sabbelt wat en valt in slaap en dat de hele dag door. In de kraamweek bleef hij afvallen dus ben ik ft gaan kolven. Nu zit hij weer op zijn geboortegewicht dus heb ik hem gisteren weer aangelegd 2 voedingen, maar begon gelijk weer te rommelen terwijl hij na een flesje afgekolfde melk (die hoj slapend drinkt) wel tevreden gaat liggen slapen. Pffff moet ik dus nog weer blijven kolven. Bij mijn dochter ook gedaan en was dat nu eigenlijk echt niet weer van plan, iedere 3 uur voeden en kolven. Bovendien slapen allebei mijn kindjes niet door dus ben ik nu al gebroken. Ik weet dat hij het heus zal leren, maar mijn gezin lijd er nu onder en met pijn in mijn hart ga ik nu ook bijvoeden met kv zodat ik s nachts niet hoef te kolven. Succes!
Probeer ook niet je eigen kolfproductie te vergelijken met wat je kindje kan drinken. Jouw kindje kan veel meer uit de borst krijgen dan een kolf! (echt waar)! Ga er maar eens goed voor zitten met de lactatiekundige en trek volgende week de stekkers van de telefoon e.d. eruit.. sluit je ven op...stoppen kan altijd nog!
Zo het duurde ff, maar hier een update. De lactatiedeskundige is maandag geweest. Idd naar het tongriempje gekeken, daar is niks mis mee. Gelukkig. Het probleem zit waarschijnlijk grotendeels in het aanhappen. Hij heeft de tepel niet ver genoeg in zijn mond waardoor hij een deel van de melkkanaaltjes dichtbijt. Hierdoor krijgt hij te weinig binnen en keldert de productie.en hij "schuurt" met zijn kaak langs de tepelhof, waardoor daar nu voor een deel de huid af is. Au. Lactatiedeskundige schrok van de staat van de tepels... Nu dus aan het proberen om het aanhappen goed te doen, maar is erg lastig na 5 weken. Gaat nog niet geweldig, maar we houden nog ff vol. Hopelijk gaat het snel beter. De optie kunstvoeding zit nog altijd in mn achterhoofd, maar eerst nog maar even dit proberen. Stoppen kan altijd nog en nu heb ik er in elk geval alles aan gedaan om het te laten slagen.
Hoi, Phoe vervelend he, ik bleek ook niet genoeg te hebben en dochter is nu 6 week en geef nog steeds zowel borst als kv(hypo allergeen van friso). Soms heeft ze aan beide borsten genoeg soms ook niet dan krijgt ze nog een flesje meestal drinkt ze dan 30-60 cc. Ik denk maar zo alle beetjes wat ze mee krijgt van de bv is mooi meegenomen. Ook mijn tepels zagen er niet meer uit dus op advies van de huisarts een tepelhoedje aangeschaft, heerlijk nu kan ik pijnloos haar voeden. Suc6 en niet te snel opgeven.
Goed dat je zo hebt doorgezet een LK hebt ingehuurd. Wel vervelend dat je tepels zo gehavend zijn. Hopelijk door het nieuwe aanleggen gaat het beter. En inderdaad, zoals je zelf zegt, je hebt nu alles gedaan om het te laten slagen. Een overstap naar kunstvoeding kan altijd nog, maar je hebt voor je gevoel dan ook alles gedaan wat voor jou mogelijk was. Daar kun je trots op zijn!