Regeldagen...

Discussion in 'Borstvoeding' started by Gentle, Apr 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik worstel mij op dit moment door de eerste regeldagen heen, poeh, maar ik merk dat mijn tepels na 2 nachten en een volle dag regelen (elke 1,5-2 uur drinken) een beetje schraal worden. Ik doe er soms bepanthen op, maar ze drinkt dan zo snel alweer en dan is het vettig, en het helpt ook niet geweldig... Iemand tips hoe ik ze heel hou tot ze klaar is met regelen?

2. Eliesje

Eliesje Lid

Apr 22, 2012
    83
    2
    8
    Female
    Zangeres en loctician
    Harderwijk

Een tepelhoedje! Die zijn van Avent (tenminste die ken ik alleen).

3. mroos

mroos Niet meer actief

Purelan van medela hielp bij mij altijd erg goed. (ik heb er nu nooit meer last van dat ze schraal zijn maar de eerste 3 maanden wel!).

4. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    1,037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Hier ook purelan.

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

In elk geval altijd echt goed droog laten worden voordat je ze opbergt of insmeert! Evt nog even met wat melk insmeren direct na het voeden en voor het laten drogen kan ook geen kwaad.

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    insmeren met melk werkte hier erg goed

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vooral GEEN tepelhoedjes gaan gebruiken!
    Dat vergt een heel andere drinktechniek, waardoor je kind zuigverwarring kan krijgen. Verder vergroot je de kans op tepelkloven met een tepelhoedje doordat je tepel in het hoedje kan schuren. En je kind moet harder werken, krijgt minder melk, terwijl het met regeldagen juist de bedoeling is dat je kind meer melk krijgt.

Het ALLERBELANGRIJKSTE bij het voorkomen van tepelpijn is het aanleggen. Een goed aangelegd baby kun je 24 uur per dag aan de borst hebben zonder dat je last krijgt van je tepels.

Beste is om juist bij regeldagen, EXTRA goed op het aanleggen te letten, je tepels na het drinken in te smeren met de laatste drupjes vette melk en als het enigzins kan in de lucht te laten drogen. Is dat lastig, doe dan theezeefjes over je tepel in je BH, zodat de stof van je BH je tepels niet raakt en er toch nog wat luchtcirculatie is.

Wees voorzichtig met smeerseltjes, vooral vette. Smeer die HEEL dun, want als je te vet smeert kan het gaan broeien en dat is alleen maar pijnlijker.

Succes!

Share This Page