Hi ik ben op zoek naar kleine handige bakjes/flesjes om de bv in te vriezen. ik weet van het bestaan van de via bekers, maar volgens mij moet er ook een goedkopere oplossing zijn, wie heeft een tip, ik las al ergens over flesjes bij de action? maar heb ze niet kunnen vinden daar. gr jip
Ik heb dia Via bekers (van Avent) gebruikt; eerst voor BV en later om hapjes mee in te vriezen. Daarnaast wel eens zakjes voor ijsblokjes gebruikt, dat ging ook redelijk handig.
Als het gaat om invriezen kun je misschien toch de via bekertjes gebruiken en dan de bevroren moedermelk uit het bekertje in een diepvries zakje doen. Zo kost het geen kapitalen en 'het is helemaal geen gedoe om ze eruit te krijgen. Eerst rol je namelijk een beetje met het bekertje over het aanrecht en daarna kun je de 'klont' er zo uitmeppen. Als je dat toch minder handig vind zijn de flesjes van de Hema inderdaad niet duur.
Ik zat dus te denken aan via bekers. Ik heb zo'n handkolf met die bekertjes en wilde nu elektrisch gaan kolven omdat ik straks weer fulltime moet gaan werken. Totdat ik las, dat ze adviseren die bekertjes maar 4 x te gebruiken! Dat is wel een dure hobby, dacht ik. Voor 15 euro heb je 10 van die bekers met deksel. Toch zijn zakjes ook zo rond de 12 euro en daar heb je er 20 die maar éénmaal meegaan. Dus zou de via beker in dat opzicht goedkoper zijn. Maar ik vind wel, dat je ze maar kort kan gebruiken. Dus ik ben op zoek naar mensen die ze met succes vaker gebruikten of naar mensen die me een makkelijk en goedkoper alternatief kunnen aanraden...
Gebruik hier gewoon ijsblokjes zakjes, werkt heel erg goed hier. Rade ze op het cb aan en ken er meer die het zo doen. Is ook geen geknoei vind ik, je krijgt er alleen koude vingers van als je ze eruit haalt.
Ik vond de ijsblokzakjes weer een gedoe, want wat als je dan maar 100cc wilde invriezen. Dan toch een heel zakje? Maar hoeveel cc is dan 1 bolletje? Ik heb dus allemaal kleine flesjes die je in het ziekenhuis krijgt. Ik denk dat ik er wel 50 heb ofzo en mijn kolf (medela) past daar ook op dus ik kolf, draai de deksel erop en het gaat zo de vriezer in. Ik had in het begin zelfs ook een speen die erop pastte maar inmiddels drinkt meneer uit een avent fles.
Avent raad idd aan om de bekertjes 4x keer te gebruiken, maar de deksels mag je wel vaker gebruiken. Dus je hoeft alleen de losse bekertjes af en toe bij te kopen, scheelt weer. Ik gebruik dus ook die via bekertjes. Nu ik nog niet werk gebruik ik ze nog niet zo vaak. En straks als ik ga werken weet ik vast hoeveel hij ongeveer per maaltijd drinkt, dus als je steeds 1 maaltijd in een bekertje invriest ben je in ieder geval maar 1 bekertje kwijt. (nu weet ik dat nog niet zo goed en vries ik kleine hoeveelheden in, 50-60 ml per bekertje).
Nu hoor ik dat er ook goedkope flesjes zijn waar je rechtstreeks in kunt kolven. Ik heb de Ameda dubbele elektrische kolf besteld en ben ook wel benieuwd, welke flesjes erop passen. Zal daar even een nieuw topic voor openen..
ik ben even gaan googlen omdat tegen mij ook verteld is dat je de avent VIA bewaarbekers meerdere keren kan gebruiken. op de site van Avent zelf staat: AVENT VIA bewaarbekers De AVENT VIA Bekers kunnen meerdere malen gebruikt worden. Bij slijtage kunt u ze vervangen door een nieuwe set bewaarbekers bij mij zijn ze gelukkig na 4 keer gebruiken nog niet versleten
ik gebruik ook ijsblokzakjes. Elk bolletje is ongeveer 15 cc. Ik vind het superhandig. (en goedkoop ook)
ik heb ook de via bekers en schrok al maar 4 keer gebruiken??? maar gelukkig mag het vaker, kook ze iedere keer uit, maar ze zien er op een na ( hebben wortels in gezeten ) prima uit, Had me voorgenomen ze daarna voor hapjes te gebruiken maar mevr wil geen hapjes dus nu ala rapley. maar goed ze doen het prima en als ik ze niet meer nodig heb voor de bv zijn ze vast ook leuk voor iets anders al heb ik nu nog geen idee waarvoor...