Mijn zoontje is nu 6,5 mnd en een week terug zijn we begonnen bambix voor 6 mnd te geven, dus die met fijne granen. Hij vond het lekker, dus iedere ochtend 2 eetlepels door de ochtendfles. Nou was hij de hele week onrustig: chagrijnig overdag, in de namiddag niet meer willen slapen, 's avonds drama maken met in slaap vallen en dan de hele nacht onrustig. Ik bedacht me dat dat eigenlijk begonnen was met de pap, dus na een week weer gestopt en meteen die dag ging het weer goed. De dag erna ook. Ik denk dus dat hij kramp heeft van de granenpap. Zijn er nog meer kindjes die dit hadden? Is het over gegaan toen de darmpjes rijper werden? Mijn zoontje heeft ook kma. In mijn nachtmerries ben ik wel eens bang dat het arme kind straks kma én een glutenallergie of zo blijkt te hebben en bijna niets meer kan eten (ik weet dat ik op de zaken vooruit loop, hoor). En weet iemand of ik glutenvrij brood als alternatief zou mogen geven? En Teff-pap, vanaf hoe oud mag dat? Hij is van -1 naar 0 naar +1 gegaan in de afgelopen maanden qua groei... Hij groeit als een dolle en heeft dus ook HONGER.
Het is toch geen ramp als je geen pap heeft? Gaan groente en fruit wel goed? Daar heb je toch nog veel groeimarge in, lijkt me.
Hier zorgde pap ook voor verstoppingen, dus na uitproberen nooit meer gegeven. Eventueel na zijn ochtendfles alvast wat brood aanbieden?
Waarom wil je pap geven? Pap moet niet, maar het mag. Als hij tevreden is op zijn fles, kan je ook gewoon op de fles blijven. Dan krijgt hij als hij weer ietsje ouder is een boterham bij zijn melk als ontbijt. En vertoont hij inhaalgroei en heeft hij inderdaad honger, of krijgt hij teveel binnen en wordt hij te zwaar?
Ik snap je zorgen, maar een glutenallergie komt weinig voor en is vaak erfelijk. Ik heb al 7 jaar ervaring bij 3 kids met voedselallergie, dus begrijp je angst wel. Melk, ei, pinda, ceshew, pistace, kiwi zitten hier bij de kids Hier gebruik ik voor de jongste nu speltpap. Het is van een duitsmerk, daar heet het Dinkel. Hij vind het erg lekker, het is ook vrij zoet van nature. Deze pap is te gebruiken vanaf 6 maanden.
Thanx meiden! Nee, ik geloof niet dat hij te zwaar wordt. Nu hij minder flessen drinkt omdat hij meer groente en fruit eet, blijft zijn gewicht volgens mij gelijk terwijl hij gewoon als een razende roeltje groeit. Zowel lengte als gewicht zitten op +1 en zijn de hele tijd gelijk opgegaan. Mijn oudere kinderen zijn (te) slank, dus ik ben niet bang dat hij teveel krijgt. Maar ik merk gewoon dat hij veel blijer is als hij genoeg vol zit. Hij eet echt al enorme porties fruit (2 stuks) en groente (aardappel met flinke hoeveelheid groente en later op de dag nog een keertje alleen groente). Maar van stukjes gaat hij echt nog spugen en zijn motoriek is te slecht om zelf iets naar binnen te werken, vandaar dat pap me een ideale aanvulling leek. Ook qua tijd vind ik een papfles gewoon heel handig in de ochtend. Later nog maar eens proberen dus. Of idd die speltpap of een andere pap. Zag ook nog een opvolgpap van Biobim? Ik heb eigenlijk helemaal geen ervaring met allergieën in de familie, dus ik stond al raar te kijken van kma en nu merk ik ook nog dat hij op héél veel andere dingen gevoelig reageert (broccoli, bloemkool, margarine zonder koemelk, granen, etc.). Ik word een beetje huiverig om uit te proberen...zo sneu elke keer!