Baby ziek na dubbelblinde provocatietest kma

Discussion in 'Flesvoeding' started by miepje1983, Jun 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

Feb 13, 2008
    1,089
    1
    38
    Nederland
    Vandaag voor de eerste keer dubbelblind geprovoceerd kma in ziekenhuis.
    Geen symptomen in het ziekenhuis.
    Na een half uurtje thuis te zijn geweest, is ze gaan overgeven. ze blijft maar overgeven met een benauwd geluid in de ademhaling. Kan dit van de koemelk komen? Iemand ervaring?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Ja het kan, maar het kan ook een gewoon virusje zijn.

Hoe werd er eerder op koemelk gereageerd?

3. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

Feb 13, 2008
    1,089
    1
    38
    Nederland
    Met veel onrust, huilen/krijsen en benauwd zijn. Overgeven eigenlijk niet. Omdat zl kma had, is al snel nutramigen voorgeschreven door de kinderarts. We hebben dus geen weken/maanden aan lopen modderen (wat we bij ons zoontje wel hebben gedaan).

Nu dus provoceren, vrolijke baby in ziekenhuis. Thuis vrolijk in bed, na een half uur haal ik haar spugend er weer uit 😔 en is het een hoopje verdriet 😔.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Met ziekte is het vaak bij kleintjes zo ineens (heel) ziek en zo ineens weer over.

Kijk het aan, geef pcm indien nodig en schrijf alles op. Als je de volgende test hebt weer verder kijken.
    Artsen zullen je nu niet vertellen of het gewone voeding of dieetvoeding was. Maar een reactie kan in de loop van de dag optreden. Onze oudste kreeg standaard na 2 uur pas klachten.

5. Sparky

Sparky Niet meer actief

Volgens mij moet het nog daarvan kunnen komen.

Maar persoonlijk denk ik dat als ze blijft spugen dit anders ligt. Dit is namelijk eenvrij heftige reactie (veelvuldig braken) heb ik mij laten vertellen en de heftige reacties zie je vaak snel na de inname opkomen.

Hier ging dochter gelijk na de fles voluit braken, maar ze reageerde zo heftig dat ze in de categorie anafylactische reactie valt. Dus ook niet echt te vergelijken. Maar uren later ineens heel veel braken zou dus ook heel goed een griepje kunnen zijn.

6. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

Feb 13, 2008
    1,089
    1
    38
    Nederland
    Om 14:15 uur heeft ze de grootste fles gekregen en om 16:00 uur is ze begonnen met braken. Ze slaapt alweer een paar uur gelukkig zonder te spugen, nadat ik het had getypt is ze gestopt met spugen (gelukkig).

7. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

Feb 13, 2008
    1,089
    1
    38
    Nederland
    Haar ademhaling klinkt inmiddels ook weer een stuk normaler ☺️. Ze was zo kortademig en benauwd dat ik me wel zorgen maakte.

8. Sparky

Sparky Niet meer actief

Oh dus er zat minder tijd tussen dan ik vermoedde. Idd goed noteren en de volgende provocatie dag afwachten.

9. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

Feb 13, 2008
    1,089
    1
    38
    Nederland
    Dank jullie wel trouwens voor jullie reacties, Sparky en Averlhach!

Ze heeft net weer een fles nutramigen gehad, ze was niet wakker geworden maar was aan het sabbelen op haar handjes in haar slaap. Haar ademhaling klinkt weer normaal! Daar ben ik met name erg opgelucht over! Ze ziet er ook weer een heel stuk beter uit!

Mijn man en ik zijn er allebei van overtuigd dat dit een reactie op koemelk is. Die benauwdheid was ook de reden om naar de huisarts te stappen voor een doorverwijzing naar de ka.

Share This Page