Ik heb een zoon gekregen 4 weken geleden. Hij was te vroeg (33weken 6 dagen) en sinds een week is hij thuis. Gelukkig drink hij wel volledige borstvoeding. Echter het consultatieburo zegt dat je niet langer dan 30 min. mag voeden. Nu drink hij vaak in het begin niet zo gulzig en verschoon ik hem na 20 min. nadien word hij wakkerder en drinkt wel gulzig. Soms drink hij in het begin gulzig en na 10 min. minder en na een half uur wel weer. Gisteravond dronk hij zelfs 2 voedingen achter elkaar dus ruim, een uur! Dus meestal 45 min aan de borst, nadien is de kans dat hij door de slaap is en dus wakker is (vaak van 18.00 uur tot 22.00 uur!) Ik zou graag een half uur willen voeden maar hoe wijzig ik dit? Of ligt het aan zijn leeftijd (nu week 39 van de zwangerschap). HOe kan ik zien wat eten en sabbelen is? Hopelijk hebben jullie antwoord/tips, groet maud
Is die 30 minuten verdeeld over 2 borsten? Want dan zie ik geen probleem.. Hier ook een kereltje wat graag zijn tijd neemt. Over het algemeen 20 minuten aan eerste borst, dan verschonen en dan nog 15-20 minuten aan de tweede borst. Nooit gehoord dat dat te lang zou zijn..
Het zou ook weleens clusteren kunnen zijn. In cobinatie met regeldagen. Niet altijd even handig, maar als je zorgt voor een goede dvd-serie en een lekkere voorraad drinken naast je op de bank, is het wel uit te houden. Bedenk wel dat een consultatiebureau vaker slecht dan goed advies geeft omtrent borstvoeding.... In de meeste gevallen hebben ze er weinig kaas van gegeten.
Inderdaad, het lijkt sterk op clusteren, had hier nog nooit over gehoord. Ik voed eerst 20 min aan een borst en dan "toetje"aan de andere borst ongeveer 10 min. Maar merk dus dat hij hier vaak niet genoeg aan heeft. Bedankt voor jullie reactie, soms weet je het zelf even niet meer, dus dit forum is super!!
Clusteren ja, dat gaat vanzelf over en geloof me, je gaat het missen Heb nooit op de klok gekeken tijdens het voeden.
Gewoon lekker toegeven hoor! Hier kwamen ze ook altijd met die ''regeltjes'' nou dat werkte voor geen meter!!! Lekker aan je kindje aanpassen, das voor jou ook het beste! Let er wel op dat het op een gegeven moment geen sabbelen wordt wat je tepels kappot kan maken!
Idd niet op de klok kijken! Ik was in het begin ook een uur bezig, dame dronk een half uur per borst. En verder s avonds een paar uur clusteren. Voeden duurde op een gegeven moment steeds wat minder lang en clusteren was met 4 maanden over.
Hier in het begin ook zeker een half uur bezig, nu is ze na 10 minuten echt al verzadigd Echt niet op de klok kijken, vraag en aanbod wordt vanzelf op elkaar afgestemd.
ik zou ook gewoon lekker blijven voeden. zoals er al eerder geopperd is zou het inderdaad clusteren kunnen zijn. Hier ook zo'n klein popje die in het begin zo lang dronk.