Hallo Dames, Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Net nu ik begin te genieten van BV geven, loopt mijn productie achteruit! En dan vooral smiddags/savonds! De eerste 2 voedingen heb ik nog genoeg, dan laat hij voldaan los, maar vanaf de 3de voeding ( +/- 1300 uur ) Loopt hij te trekken en te doen, als ik in mijn borst knijp komt er ook echt niets meer uit! Ze voelen ook aan als thee zakjes. Nou geven we hem tegenwoordig zijn laatste voeding uit een flesje, afgekolfde melk, en dan 140, dit drinkt hij helemaal op zonder te spugen, terwijl hij bij mij aan de borst altijd spuugt! Op het flesje slaapt hij de hele nacht door, zonder wakker te worden, van +/- 2200 tot 0630! Terwijl hij voorheen wel 4x per nacht "wakker" werd, als je dan zijn speentje gaf was het prima. Wat kan ik doen om het weer op peil te brengen zodat hij de hele dag genoeg krijgt en ook zijn laatste voeding weer bij mij kan drinken?! Ben zo bang dat ik hem laat "verhongeren" Liefs
Ik zou het kolven even stoppen en er een paar dagen voor uit trekken als je kunt. Juist die nachtvoedingen helpen je om je productie weer op te krikken, dus laat hem maar zelf bepalen wanneer hij wil drinken. Meer vraag = meer aanbod. Het is een bekende dip, zo tegen 4 maanden, dus helemaal niets geks, maar probeer vooral toe te geven aan zijn "vraag" om meer melk. Mocht hij toch 's nachts doorslapen, kun je zelfs je wekker nog een keer zetten om te kolven 's nachts. Het levert misschien niet veel op aan melk, maar nachtvoedingen zijn heel goed voor het stimuleren van de productie. Verhongeren doet hij niet zomaar, laat hem maar lekker zo vaak drinken als hij wil, dan komt die productie écht wel weer op gang!!!
Misschien is het slim om hem juist wel ´s nachts te voeden, ik heb begrepen dat vooral nachtvoedingen je productie simuleren omdat dan je prolactine gehalte het hoogst is. Dus dan geen flesje 's avonds en dan als ie weer komt gewoon voeden... Voed je op verzoek? Als je tijdens de voeding te weinig lijkt te hebben kan je steeds van borst wisselen, vaak komt er toch nog wel iets uit of je borsten maken intussen alweer wat melk aan... laat ie dan los dan kan je de volgende geven. Verder weet ik ook zo gauw niet misschien nog warme douches, borstvoedingsthee e.d. En je kan natuurlijk altijd nog een lactatiekundige bellen! Verhongeren zal niet zo snel denk ik hoor, zo lang je hem steeds maar aanlegt zodra hij honger begint te krijgen! Hoe vaker je aanlegt, hoe meer je productie gestimuleerd wordt. Sterkte ermee!
Oja, en mocht je hem echt niet rustig krijgen, probeer dan eens te wisselvoeden. Dus boos aan de ene kant? Bied dan je andere borst nog eens aan. Zo kun je gerust een paar keer wisselen. Borsten zijn nooit tot op de druppel leeg, dus dan krijgt hij nog een paar slokken binnen en jij stimuleert je productie optimaal!
Dank julkie wel dames! Overdag leg ik hem altijd aan, maar savonds krijg ik hem gewoon niet stil, vandaar het flesje. Als ik dan kolf komt er ook niet veel uit! Geef soms overdag al 6 borsten, maar het lijkt allemaal niet te werken,
weet niet, is bij ons ook zo, maar hier is het ws omdat hij minder en langzamer drinkt uit een flesje en aan de borst wel zichzelf heel snel volklokt... en ik heb een sterke tsr waardoor hij wel eens verslikt, dat helpt ook niet mee.
Minder drinkt hij in elk geval niet uit de fles, juist meer! Ben bang dat als ik over 3 werken weer naar cb ga dat hij niet genoeg is aangekomen ofzo Pffff net nu ik van bv begin te genieten!
Hoi, ik zou, als je echt twijfelt om hulp vragen! Je kunt altijd (dus ook in het weekend!!) een vrijwilliger van vbn bellen.(Vereniging Borstvoeding Natuurlijk in de gele kolom rechts) Zij hebben zelf ervaring met voeden en 1 op 1 is het toch altijd wat makkelijker bespreken. Ook zou je een berichtje kunnen posten op www.borstvoedingsforum.nl Hier zitten ook vrijwilligers. Kom je samen niet uit, dan is een lk ook nog een optie. Het zou toch jammer zijn als je hierdoor zou stoppen, terwijl dat helemaal niet nodig is!
Wij hadden het probleem ook een paar dagen geleden. Hidde wilde 's avonds ook steeds veel drinken en mijn borsten leken leeg. Dus ook twee avonden wisselboeken gedaan en natuurlijk ook de nachtvoedingen. Nu weer genoeg melk en hij heeft vannacht van 20:30 tot 3:15 geslapen (voor het eerst zo lang!). Ik zou nog even doorzetten! (en ja, het zo fijn nu het eenmaal lukt met de bv...)
Ja ik blijf door zetten! Heb het idee dat het vandaag al iets beter gaat! Hoe is het met hidde zijn liesbreukjes? En zit hij nog aan de ijzer? Hier mocht sem er mee stoppen! Liefs
Hidde is ondertussen geopereerd aan zijn liesbreukjes, het werd te groot! Nu gaat het veel beter met hem. En geen ijzer meer geven, dat is wel fijn. Hij krijgt nu alleen nog nexium tegen reflux... En als hij wat beter zou slapen overdag is ons leven helemaal goed!