Hoi, Ik heb ontzettend last van lekkende borsten. Zo erg dat de zoogcompressen niet meer werken en het zelf daar door heen komt. Is dit een kwestie van tijd of blijft dit? Gisteren had ik bezoek en zo ineens wat mijn t-shirt helemaal nat. Ik kolf om de 3 uur 5 min. Dan heb ik genoeg om mijn kleine meid te voeden. Ze is namelijk prematuur geboren en kan nog niet zelf drinken dus de gekolfde melk gaat via de sonde. Iemand tips? Vind het zo smerig en schaam me er een beetje voor als ik bezoek heb. Groetjes Mariska
Hoeveel kolf je? Je bv kan ook nog aan het regelen zijn. Als je voeding goed afgestemd is op je kindje, heb je ook minder last van "overproductie", waardoor je minder/niet meer lekt...Helaas gaat dit het snelst als je live voed, ik denk dat je nog even geduld daarvoor moet hebben. Mss dubbele zoogcompressen gebruiken en anders halve maandverbandjes, die absorberen een stuk beter dan zoogcompressen..
Dat wordt vanzelf minder... je boobs zijn nu nog maar pas opgang gekomen dus dat het vraag-aanbod moet nog worden afgestemt. Kost gewoon wat tijd.
Hihi dat juist niet, stimuleer je de bv en dus overproductie alleen maar meer mee Het komt vanzelf goed, wat de rest ook al schrijft, je vraag/aanbod moet nog op elkaar afgestemd worden..
Wat ik geleerd heb op cursus (nog geen ervaring) is dat het met de tijd beter wordt. Er zijn ook plastic schelpen die je kunt gebruiken i.p.v. de gewonen zoogcompressen. Zie: www.lilypadz.nl. Mischien is dit iets voor jou ?