Mijn dochter krijgt volledige borstvoeding. Sinds 2 weken is haar ontlastingspatroon verandert. Ze slaat vaak 2 dagen over om vervolgens 3-4 poepluiers te produceren in 1 dag. Ik weet dat dit niet raar hoeft te zijn bij bv, maar het lijkt wel alsof ze er steeds meer moeite mee heeft! Ze huilt dan vaak een half uur tot 3kwartier erg hard (ontroostbaar) om te eindigen met dus een volle luier. Ze is dan ook veel en hard aan het persen, ze piept/kreunt er zelfs bij. Is dit normaal? Kan ik haar hierbij helpen?
Mijn oudste had rond de drie maanden ook moeite met poepen. Op een gegeven moment had hij bijna twee weken niet gepoept. Wel merkte ik dat hij er wat last van had, veel windjes laten en soms persen zonder dat er iets kwam. Ik had al een afspraak bij de huisarts staan, en toen was er weer een volle luier. Daarna poepte hij geruime tijd 1 keer per week, maar had hij geen last meer. Als je je zorgen maakt ga dan langs de huisarts. Maar bij bv-kindjes is het niet erg als ze weinig poepen.
Dat is heel normaal rond deze leeftijd en als je kind alleen maar borst krijgt is het ook OK. Sommige kinderen doen er wel 10-14 dagen over om een poepbroek te maken! En ja, daar kunnen ze last van hebben, windjes laten, kronkelen, maar he tkan geen kwaad.
Mijn zoontje heeft dat ook sinds een paar weken. Laat ook veel scheetjes en is soms wat mopperig erdoor lijkt wel. Maar wat ik weet is het normaal. Ik heb het vorige week nog nagevraagd bij het cb en die bevestigde dat. Toevallig had hij toen trouwens zijn prikjes gehad en ging ik hem s avonds tempen ivm koorts. Nou toen kwam het goed los!
hier een heel blij jongetje die nu 1x per 4 dagen (ongeveer) poept. Veel (vieze) windjes en een overvolle luier! Maar gelukkig heeft hij er niet veel last van. Hij is nu bijna 11 weken.