hoe snel eten -> borstvoeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door minipi, 5 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minipi

    minipi Fanatiek lid

    17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Even een korte vraag: hoe lang duurt het ongeveer voor hetgeen je zelf eet in de borstvoeding terecht komt? Een paar uur? Een dag? Of is dit bij iedereen anders?
    Ik hoop zo 'terug te kunnen rekenen' welke maaltijd/ingredienten darmkrampjes veroorzaken bij mijn kleine meisje...
    Alvast bedankt!
     
  2. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Helaas dat kan bij iedereen anders zijn. het ligt ook aan het voedings middel. Het kan verschillen van een paar uurtjes tot een hele dag.
     
  3. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Alcohol is binnen 3 uur uit je bloed. Dus als je om 10 uur een voeding geeft en je neemt dan daarna een glaasje alcohol, dan kan je vanaf 3 uur later weer gewoon borstvoeding geven.

    Wel weet ik dat het best mee kan vallen, die krampjes door jouw voeding.
    Heb je in je zwangerschap gewoon alles gegeten? Pittig gegeten?
    Dan zijn ze al een hoop gewend.

    Want hoe doen de mensen in de oosterse landen het dan? Daar ruik je ook vaak eerst de knoflook en sambal en dan pas zie je de mensen zelf ;)

    Ik eet dus echt alles, ook het hele pittige Indonesische eten van mijn schoonouders. En Demelza heeft er dus echt geen last van.
     
  4. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Geen idee hoe lang het duurt voor je voeding in de melk zit.

    De meeste kindjes hebben sowieso krampjes.
    Ik heb hier echter geen krampjes gemerkt en ik heb dan ook alles gegeten en gedronken (wel met alcohol er rekening mee gehouden).
     
  5. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Op de leeftijd van je kindje horen krampjes er ook vaak gewoon bij. Is niks aan te doen, veel troosten, buikje maseren, warm houden evt. zoiets asl vsm cinababy druppels. Meestal is het als ze 12 week zijn wel over.
     
  6. minipi

    minipi Fanatiek lid

    17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties, het is zoals ik al verwachtte dus niet echt duidelijk...
    Dat het erbij hoort weet ik, maar ik heb soms het idee dat ze op bepaalde dagen echt veel meer last heeft dan op andere dagen en dat de krampjes dan ook heftiger zijn en meer pijn doen.
    Ik eet niet echt anders dan in mijn zwangerschap (eerder minder pittig dan meer), maar heb toch het idee dat ze sterk reageert op bijv teveel paprika in mijn voeding. Vanochtend had ze ook veel last, maar gisteren heb ik echt geen rare dingen gegeten (aardappels en witlof). Maar goed, het hoort er ook een beetje bij, dat weet ik... Vind het gewoon zo zielig om mijn kleintje zo te horen krijsen, terwijl ze niet snapt waarom ze zo'n pijn heeft en ik het ook niet echt weg kan nemen. Hopelijk is het snel weer over!
     
  7. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hier had mijn zoontje dus wel echt last van wat ik at...heb tijdens zwangerschap trouwens ook gewoon pittig gegeten dus dat gaat niet altyd op....
    en dan met name sterk gekruid eten (shoarma, gyros of ketjap-spareribs) snachts kreeg hij er last van...en om 2200 geef ik hem altijd zijn laatste voeding maar qua tijd zal denk ik ook bij iedereen verschillend zijn?
    gelukkig geen tot weinig krampjes meer (maar ik let nog steeds op wat ik eet tot ik stop met bv geven) met 12 weken wordt het ook stukken minder hoor!
     
  8. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    witlof zouden ze ook op kunnen reageren maar het blijft gissen... verder waar ze nu op reageren wil nisk zeggen over hoe het over 2 of 3 weken is. Dan kunnen ze daar al overheen zijn als het ware.

    Het is idd ook hardstikke zielig maar helemaal nu het ook nog bij kan horen is het erg lastig uitzoeken. Hier hebben beide kids nooit ergens last van gehad en wij eten heel pittig, veel knoflook, koolsoorten en ik ben gek op sinaasappelsap.
     
  9. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    idd, ik eet dus ook werkelijk alles. En ze heeft er geen last van. Ik weet wel dat het af en toe lijkt alsof ze krampjes heeft, maar zodra ik haar oppak is het weg.
    Beetje dubbel dus ;)
    Want het lijkt mij dat krampjes niet gelijk over zijn als je de aandacht krijgt die je wil hebben.

    Vergeet niet dat onze kleintjes ook huilen om alles te verwerken want het is hun enige uitlaatklep.
    En dat ze ons ook nodig hebben voor de binding.

    Maar het is gewoon bij iedere baby verschillend. Het is gewoon wat uitproberen. Je merkt vanzelf waar ze last van hebben en waar niet...
     
  10. minipi

    minipi Fanatiek lid

    17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Tsja, geluk voor jou evelieveling, bij mijn kleintje zijn het helaas echt wel krampjes. Ligt ze heel tevreden, begint ze ineens te krijsen, met beentjes te trekken, spant al haar spieren aan, en ze is niet te troosten tot 't ineens weer verdwijnt; dan ontspant ze plots weer en is ze ook in no time weer tevreden. Dit herhaalt zich een paar keer achter elkaar, meestal een half uur tot een uur na de voeding of als ze een poepbroek fabriceert. Ik houd haar vast op een manier waarop ze 't 't makkelijkst lijkt te verwerken, wrijf over haar buikje, knuffel haar en praat zachtjes/geruststellend tegen haar, dat is alles wat ik kan doen...
    Maar goed, volgens mij heeft ze het steeds, wat ik ook eet, het lijkt meer aan haar gulzige drinkgedrag te liggen. Dus ik eet maar weer gewoon 'normaal' - wel alles met mate en gevarieerd (dus niet 3 dagen achter elkaar paprika/kool/knoflook oid)- dan kan ik het er niet héél veel erger mee maken volgens mij... En ik hoop dat het inderdaad minder zal worden!
     
  11. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Wat kan helpen is als ze binnen 3u weer komt om te drinken (wat heel normaal is) dat je haar dan aan dezelfde kant laat drinken als eerst, dan krijgt ze meer achtermelk binnen en die verzacht de pijn wat, verder spuit die achtermelk er minder hard uit en zorgt niet voor nog extra veel buikpijn. Moet wel de productie goed op gang zijn anders kan je beter om en om voeden.

    Bijv. 12u links gedronken, 14u weer links en pas 3u na de voeding van 12u geef je de andere borst.

    Zuigen werkt vaak kalmerend en troostend.
     
  12. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Wat zeeuwsmeisje zegt, achtermelk. Dat scheelt een hoop. Wat je nog meer kan doen is afkolven en er een beetje rooibosthee doorheen doen voor je het geeft via een flesje.
    Of zelf venkelthee drinken, dat scheelt ook weer.

    Buikje masseren wil ook goed helpen. Of de beentjes goed in het lichaam duwen. Dus de foetushouding. Zoals ze zelf ook hun beentjes naar binnen trekken tijdens een krampje.

    Succes!
     

Deel Deze Pagina