Hoe de nacht door met bv?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Minny, Nov 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Ons zoontje is nu ruim 7 maanden en ik geef nog volledig BV. Hij krijgt 's ochtends een fruithapje met liga erdoor en 's avonds een groentehapje. Dit laatste gaat nog niet zo goed. Hij eet dus niet zoveel 's avonds.
    Hij gaat rond 7 uur naar bed en drinkt dan nog bij mij.

Nu vind ik het helemaal niet erg om hem 's nachts nog een keer te voeden, maar het breekt me een beetje op. We hebben ook nog een dochter van 2 die ook soms 's nachts wakker wordt. En zij is vaak om 5 uur 's ochtends al klaarwakker. Krijg haar dan echt niet meer in slaap.

Ik denk dat een kindje van 7 maanden best 6 uur achter elkaar moet kunnen doorslapen, maar hoe krijg ik dit nu voor elkaar? Meestal komt hij rond 12 uur 's nachts en dan 's ochtends heel vroeg weer. Ik geef hem wel telkens de borst, maar dit moet toch niet meer nodig zijn?

Zit eraan te denken om het voor het slapengaan een dikke fles te geven, maar weet niet of dit zin heeft.

Moet ik hem gewoon een keer niets geven 's nachts?

Het slaaptekort begint echt zijn tol te eisen, zeker omdat mijn lichaam ook nog hard werkt voor de bv.

Hoor heel graag hoe jullie dit doen?

2. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    Seph krijgt 's avonds ook avondeten (nou als er 10 / 15 hapjes in en weer uit en weer in :) gaan) maar daarna krijgt hij een half uurtje later eerst een pyjamapapje en vervolgens de borst. Dat pyjamapapje vult wellicht net wat extra...
    Vervolgens gaat hij slapen en krijgt (wil) hij geen nachtvoeding meer. In principe moet jou kindje dus ook zonder kunnen... Wij hebben die late avondvoeding op den duur gewoon 'weggelaten' toen gaven we 's avonds een lekkere volle fles met wat rijstbloem (en dan zat ik er naast de fles voor de volgende dag te kolven). De eerste twee nachten werd hij nog wel even wakker maar sliep weer in zonder te morren. Daarna werd hij ook niet meer wakker. Nu komt hij heel af en toe nog wel eens (voornamelijk als hij ziek is) en dan krijgt hij gewoon zoveel en zo vaak als hij wil. De fles met rijstbloem hebben we op den duur (toen we begonnen met bijvoeding) vervangen voor zo'n papje.

Ik zou zeggen probeer het eens...

3. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Okee dank je wel...

Ik vind dat hij na 7 maanden bv ook wel een flesvoeding mag hebben... en het zou heerlijk zijn als hij daardoor wat langer doorsliep.

4. kiddie

kiddie Niet meer actief

Hier helpt het niet hoor, goede maaltijd, yoghurt en Bv na. Ook weleens pyamapapje en spul geprobeerd maar s nchts wakker is wakker, waar ook van. En zonder borst kom je moeilijk in slaap. Heeft niet altijd zo zeer met honger te maken hoor maar met slaappatroon denk ik. Na de voeding van 3 uur hoorde ik mijn dochter wel een uur brabbelen! toch weer gaan slapen, om half 6 hetzelfde...

5. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    Tja dat heb ik wel vaker al gelezen hier.... dat het kan lukken maar net zo goed ook niet kan lukken.... Ik zou zeggen probeer het eens....

Ik maakte Seph altijd rond 23.00 's avonds wakker voor zijn laatste voeding (omdat hij voorheen juist 's avonds heel lang sliep, zo heb ik al heel vroeg dat patroon 'doorbroken') Op den duur zag/voelde ik gewoon dat ik hem er geen plezier meer mee deed en toen hebben we hem dus weggelaten...
    Je kan ook proberen om hem 's avonds wat eerder te voeden... Vaak worden kindjes (heel apart) elke ochtend om dezelfde tijd wakker ongeacht hoe laat ze erin gaan. En ik vond op een gegeven moment, toen hij al wat vaker langer had geslapen, dat hij best wat langer zonder de borst kon (oh ik klink als een hele slechte moeder zo haha) iig als hij wekenlang tot half zeven sliep en dan ineens om half zes wakker wordt krijgt hij van mij gewoon eerst een speen. Pas als hij die niet moet/wil de borst... Een tijdje is dat zo gegaan en toen sliep hij gewoon weer tot half zeven. Moet gezegd tegenwoordig wordt hij standaard om zes uur wakker en helpt de soms nog maar soms... dus tja er is gewoon geen ultieme truc om ze te 'dwingen' later wakker te worden....

6. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    Je kan het natuurlijk altijd proberen!
    Bij mijn zoontje hielp het helaas niet. Die is nog steeds (nu bijna 3) een slechte slaper s nachts. Als er niets aan de hadn is dan slaapt hij goed, maar als hij maar net niet lekker in zijn velletje zit dan wordt hij wakker s nachts

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Da's geen garantie he! En ondertussen bouw jij wel je bv af. Tot hoe lang wou je blijven voeden?
    ALS je hem een volle fles pap wilt geven voor de nacht, kies dan niet voor zo'n mierzoete kaloriebom als pyamapap...

8. Engel79

Engel79 Actief lid

Aug 5, 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje is inmiddels bijna 6 maanden en komt nog steeds 3 tot 5 keer per nacht en slaapt dan alleen weer na een slokje troost.

Bij mijn oudste hielp een flesje KV om haar door te laten slapen. Ik had dat echt nodig want het brek me helemaal op. Al deze over 2 weken ook 6 maanden is ga ik een pyjamapapje proberen, slaapt ze door dan krijgt ze dat 's avonds zo net dan ga ik snel terug op de borst en moet ik maar afwachten wanneer ze door gaat slapen.

9. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    Ok dat is waarschijnlijk zo (heb er eerlijk gezegd niet op gelet en dus geloof ik je) maar wat is dan een goed alternatief? (afgezien van de borst dan hè) uiteindelijk gaan ze ook calorieën, suikers ed eten

Als ik verder alleen maar zelf gemaakt eten geef; borst, fruitmousse en groentenprakjes ed dan kan het toch niet zoveel kwaad? Liga's, diksap, potjesvoeding dat krijgt hij hier allemaal niet.

10. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Ik ben met 5,5 maand begonnen met een fruithapje. En 1 fles kunstvoeding, heel soms 2 flessen. En wat denk je? Hij sliep door!
    Af en toe kwam hij 's nachts, maar viel gelijk weer in slaap na een aai over z'n bolletje of een speentje.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dan zal ik nog eerder kiezen voor een gewone papfles, dus alleen granen, iets van Bambix ozfo.

12. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    Hier helpt het allemaal niet.

Mijn zoontje krijgt 's ochtends een fruithapje (hij eet het hele potje op) en 's avonds een groentenhapje (ook een heel potje) en voor het slapen gaan een fles met rijstebloem pap en mijn borst. Dan wordt hij om 23:00/0:00u wakker voor de borst. Maar wordt dan 3u later weer wakker voor de borst.

Hij heeft wel een hele tijd van 10:00 's avonds tot 3u, soms tot 6u geslapen. Maar nu dus niet meer.

13. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    Ts heb je het geprobeerd? Ben benieuwd of je geluk hebt en je kindje lekker heeft geslapen....

14. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier komt ze 's nachts ook om de 3/4 uur hoor. Soms met geluk dat er een keer iets langer tussenzit maar meestal niet.

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier idem dito, Irem eet fruit 's ochtends en groente 's avonds (eerst maar een paar hapjes maar inmiddels eet ze echt wel een bordje leeg) maar ze komt 's nachts gewoon 3 keer, net als daarvoor al een tijdje. Weer daarvóór kwam ze 1 of 2 keer maar dat is alweer 2 maanden geleden.

16. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Hij eet overdag nog te weinig om 's nachts door te slapen zegt het CB. 's Ochtends krijgt hij fruithap en dat eet hij helemaal op. En nu af en toe wat stukjes brood. Maar avondeten gaat nog niet goed, paar hapjes maar. Dus hij zal wel honger hebben 's nachts.

Misschien voor de nacht een flesje KV? Dan weet ik wel dat hij 200 ml binnenkrijgt.

Vind het niet erg om de BV langzaam af te bouwen hoor. Hij is al ruim 7 maand..

17. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    #17 Johannal, Nov 7, 2010
    Last edited: Nov 7, 2010
    Maar hij krijgt overdag toch ook gewoon de borst? Dat moet voldoende zijn de rest is nl nog maanden BIJvoeding dus met de info die ik nu heb vind ik het een rare redenering van het CB. Hier ging Seph met vijf maanden lang slapen zonder nachtvoeding toen at hij nog helemaal niets extra's en dat hoor je ook wel vaker dus ik vind het een beetje appart die cb's af en toe!?!? Maar goed dat is een andere discussie. Ik snap dat het geen garantie is maar als je kindje vier keer per 24 uur goed drinkt en een gezond gewicht heeft weet ik zeker dat je je kindje niets aan doet wanneer je het eens probeert. Als hij die voeding echt nog nodig heeft dan weet je dat echt wel als moeder. Misschien kan je je late avond voeding anders gewoon wat vervroegen? Even schuiven met zijn slaapje en om half elf voeden heel de familie naar bed en hem niets meer geven tot zes uur. Dan is je andere kindje toch ook wakker. In het begin zul je hem wel een aantal keer even een speentje moeten geven maar volgens mij moet hij wel 7,5 uur zonder de borst kunnen hoor. In principe dan hè je kindje blijft het zelf aangeven maar dat weet je echt wel.

Oh en tja ik noem het pyjamapapje maar het is gewoon Bambix ik wist niet dat er echt een pyjamapapje bestond wij noemen het gewoon zo klinkt wel gezellig. De officiële naam op het pak is avondpap.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,161
    35,826
    113
    Oh, dat cb en borstvoedingsadviezen, please zeg. Wat hebben ze nu weer een onzin verkondigd. Ik zal vertellen wat mijn dochtertje soms op een dag eet:
    's ochtends broodje met boter
    borstvoeding
    banaan
    borstvoeding
    2 broodjes met boter
    koekje/rozijntjes
    heel bord avondeten
    toetje
    borstvoeding
    borstvoeding

En dan 's nachts nog 2 keer borstvoeding. Ze slaapt dus nog niet door en is nu 14 maand. Komt in elk geval niet doordat ze te weinig eet he?

Het is heel normaal dat kindjes nog niet doorslapen, laat je door het cb dus niet anders wijs maken.

Share This Page