Terugloop melkproductie na opname kindje

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door ricmar94, 4 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Sinds 2 dagen ligt ons wondertje in het ziekenhuis ivm geel zien en sterk terug lopen van het gewicht en sufheid.

Ik gaf BV rechtstreeks aan de borst.
    Ben vanaf dag 1 wel aan het kolven geweest op de bv goed op gang te krijgen (ben met keizersnede bevallen).
    dag 3 veel stuwing gehad, maar nu loopt de produktie erg terug, ik kolf om de 3 uur beide borsten en mag blij zijn als ik een voeding van 60 ml bij elkaar sprokkel.
    Hoe kan ik de produktie ophogen??
    zijn er huismiddeltjes?? of dingen die ik naast het kolven kan doen?

Ons wonder is geboren met 37 week en 3 dagen en zijn geboorte gewicht was 2880 gram. hij kan dus wel wat MM gebruiken.

ik probeer nu ook al zoveel mogelijk in het zh te kolven, in zijn nabijheid..

Maar het maakt niet echt verschil..

Ik hoor graag tips.

BVD

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Wat naar dat je kindje opgenomen ligt in het ziekenhuis.
    De stress van de opname zorgt er al voor dat je melkproductie wat terug loopt. Vaker kolven kan dan helpen. Dus elke 2 uur ipv elke 3 uur. Maar kijk ook wat je aan kunt. Voor het kolven je borsten verwarmen met een luiercompres (pamper gevuld met warm water) en masseren.
    Er zijn wel ondersteunende middelen die je in kunt zetten om de melkproductie op te krikken, maar die adviseer ik niet via het web. Vraag aan de lactatiekundige van het ziekenhuis of zij je kan adviseren. Of zoek een lactatiekundige bij jou in de buurt die je kunt consulteren.

Ik hoop dat je baby snel weer thuis is.

3. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Dank voor de tips

Onze zoon is weer thuis en het kolven gaat veel beter,
    kan zeker een voeding per keer kolven.

wel maak ik me zorgen om het spugen.. hij geeft best veel melk terug is dan normaal??
    hij krijgt nu 8 keer daags 60-70 cc melk

4. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Krijgt hij die 60-70 cc per fles of rechtstreeks uit de borst? Meestal is het spugen bij baby's het teruggeven van hetgeen ze teveel gedronken hebben. Op zich kan spugen geen kwaad. Zeker als hij er geen last van heeft is het vooral een kwestie van dweilen en wassen ;)
    Heeft hij er wel last van, dan kun je beter wat vaker kleinere voedingen geven.

5. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    hij krijgt het per fles, maar vaker kleinere porties?? dat is geen doen, moet nu al om de 3 uur en ook nog voor of na die tijd kolven..
    dan krijg ik dus geen rust snachts

6. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Drinkt hij de flesjes van harte leeg of moet je het er echt in "duwen"? Ik zou echt de regie bij hem laten, als hij vol is, is hij vol. Drinkt hij wel zelf de flessen van harte leeg, dan spuugt hij het teveel aan melk weer uit.

Maak je je zorgen over het spugen? Dan is een bezoekje aan de huisarts een goede actie.

7. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    hij drinkt het met volle overgave leeg en als hij wel ca 10 cc laag staan geef ik hem dat kado, we proppen niet
    as dinsdag moeten we voor controle naar de kinderarts, gaan het hem wel voorleggen

Deel Deze Pagina