borstvoeding tijdens zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Pinjo, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Beste LS

Geheel onverwacht ben ik zwanger van mijn derde kindje. Naast de blijdschap, voel ik me ook een beetje schuldig naar mijn jongste van net 10 maanden. Ze is nu maar zo kort de kleinste en ik zou haar graag lang willen blijven voeden. Ik merk dat mijn productie nu al terugloopt (een vd redenen om te testen) en s ochtends krijgt ze al vaak pap van kv omdat ik dan niet genoeg kolf. Mijn vraag is nu allereerst: kan het kwaad voor de baby in mijn buik als ik blijf voeden? En als dat niet het geval is, zijn er tips om de productie op te schroeven. Een baby van 10 mnd laat zich namelijk niet meer zo maar aanleggen als ze geen zin heeft. ;)
    Alvast dank voor de reactie!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je kunt je hele zwangerschap doorvoeden als je wilt, en als de baby geboren is kun je 2 kids voeden als je wilt.
    Als je dochter niet zomaar wil drinken kun je je productie opschroeven door vaker te kolven. Sommige vrouwen merken een enorme dip in de hoeveelheid borstvoeding in een nieuwe zwangerschap, anderen merken bijna niets, en het kan ook nog wisselen per maand. Blijf voldoende goed eten en drinken, neem een zwangerschapasmultivitamine ( in elk geval foliumzuur en vitamine D nemen).
    En stop met schuldig voelen! Ik snap dat je even aan de situatie moet wennen, maar het gaat vast helemaal goed komen.

Bij meer vragen hoor ik het graag!

Mirjam

Deel Deze Pagina