borstvoeding en zonnebank

Discussie in 'Voeding' gestart door talia, 2 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    hoi allemaal ik heb ook weer eens een vraagje heb er eigenlijk 2.
    als eerst meg je onder de zonnebank als je borst voeding geeft? ik weet dat je tijdens de zwangerschap dan last kunt hebben van een zwangerschapsmasker maar geldt dit ook voor tijdens de borstboeding?

    en dan heb ik ook nog als 2de vraag of je terug met de pil mag beginnen tijdens borstvoeding en zo niet welk alternatief kan ik dan wel gebruiken? ik weet dat wanneer je borstvoeding geeft minder tot niet vruchtbaar ben maar om niet te gebruiken lijkt me wat te onvoorzichtig want ik wil toch wel eerst van dit kleintje genieten.
    en van condooms ben ik echt geen fan :oops:

    groetjes Talia
     
  2. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    wat betreft de pil
    volgens mij mag t wel, maar heb je de keuze in diversen soorten pillen, je hebt nl ook pillen met minimale of zelfs helemaal geen hormonen, wat voor jou het meest geschikt is kan je het beste in overleg met je huisarts beslissen, Succes ermee!
    groetjes Sarina
     
  3. Ayla

    Ayla Fanatiek lid

    29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    De beste pil (iig voor in het begin later is dit niet meer zo van belang) is de Cerzazette. Dit is een héle lichte pil en moet op een vast tijdstip ngenomen worden.

    Zonnebanken mag, maar ik zou er in het begin nog even mee wachten de warmte wekt nl stuwing op en die heb je in het begin heel veel. En als je onder de zonnebank ligt moet je er niet van staan te kijken als je borsten ineens 2 fontijntjes zijn ;) Maar als je van te voren voedt is er geen vuiltje aan de lucht.
     
  4. Niet meer actief

    Hoi meid.

    Overeen pil en bv heb ik geen verstand na mijn bevalling heb ik geen pil meer gebruikt

    zonnebank, ja dat kan met bv gewoon hoor. Alleen is het aan te raden om even te voeden voordat je eronder gaat aaangezien de warmte van de bank kan zorgen voor lekkende borsten.

    Stuwing heb ik nog nooit gehad dus je moet eerst even naar je lichaam kijken en je goed voelen wil je eronder gaan hoor
     

Deel Deze Pagina