Ons kereltje is nu 4 maanden oud en heb eigenlijk steeds bv gegeven (af en toe een flesje kv). Maar sinds ons kereltje onverwacht in t ziekenhuis heeft gelegen (ongeveer 6 weken geleden) lukt t kolven niet meer goed. Thuis krijg k er per keer maar ongeveer 20a30ml uit........... Terwijl ik op de 3 dagen dat ik werk 3x200ml nodig heb! Op t werk gaat t kolven iets beter, ongeveer 50a60 per keer. Ik heb al vanalles geprobeerd, tig keer per dag kolven, direct na een voeding, voor een voeding, met Sef erbij, zonder Sef erbij, in bed, op de bank etc. Mijn diepvriesvoorraad is sinds vandaag op, dus ik ben bang dat ik over moet stappen op KV. Wanneer ik zo weinig kolf loopt dan ook de productie sterk terug? Sinds 2 weken komt ons kereltje 's nachts ook weer 1 a 2 keer per nacht, terwijl ie daarvoor doorsliep en is ie erg onrustig tijdens t voeden. Kortom, alle adviezen zijn welkom, want ik wil wel doorgaan met bv, aangezien ons kereltje nu al eczeem heeft.........
Als ik jouw was zou ik niet afwachten maar gelijk een lactatiedeskundige bellen. Kost misschien wel wat maar KV is ook duur Succes meid hoop dat het toch nog lukt!
Wat je ongetwijfelt al weet maar ik voor alle zekerheid toch nog even hier neer zet. Op het moment dat je KV geeft, krijgen je borsten geen seintje om melk aan te maken, ze denken dat er dan genoeg is. Als je dit maar vaak genoeg doet kan je nooit aan de vraag van je kindje voldoen. Je zit nu ook op 4 maanden, de welbekende bv-dip. Het ENIGE wat je kan doen, is heel veel aanleggen, en dan niet alleen als je kindje komt. Wil je je BV *redden* dan als de s*dermieter stoppen met KV! Ga elke 2 uur aanleggen, hetzij kolf hetzij je kindje. Bedenk wel dat je kind vele malen meer uit je borsten haalt dan een kolf. Leg warme compressen op je borsten of ga voor voeden of kolven even onder de hete douche. Pas borstcompressie toe, masserende bewegingen vanaf de zijkant van je borsten naar je tepel toe, dit zorgt ervoor dat de melkkanaaltjes goed open staan. Doe dit voor iedere voeding of onder de douche. Ik hoop dat je er nog op tijd bij bent. Voel je je erg onzeker bel dan een lactatiekundige, zij kan je dan komen helpen. Heel veel succes meid, laat je even weten hoe het gaat?
Idd als jij echt door wilt gaan met bv dan die kv in de kast en hulp inschakelen. Hier kun je een lactatiekundige zoeken http://www.nvlborstvoeding.nl/adreszoek ... d=02&sid=7 Hier een vrijwilliger van Vereniging Borstvoeding Natuurlijk http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/ Nog een vraagje als je kolft voel je dan ook een tsr (toeschietreflex) ?
De toeschietreflex is geen probleem, die voel ik goed. Verder komt er ook wel melk uit bij de 1e fase (heb 2 fase kolf) en dan schakel ik over naar t echte kolven. Even stroomt de melk dan wel, maar na een minuut ofzo is t alweer afgelopen. M.b.t. kv ben ik t in principe met jullie eens dat ik dat niet moet doen om de productie op peil te houden, maar ik werk 3 dagen en m'n kereltje wil dan toch echt wel 3x eten. Beetje zielig he om te zeggen, mama krijgt maar 1 flesje voor je gekolfd dus dan heb je pech gehad..... Op de dagen dat ik thuis ben, krijgt ie bv (6 a 7x per dag!) en op de dagen dat ik werk, kolf ik evengoed om de 3 a 4 uur, alleen de opbrengst is mager (thuis extra kolven lukt al helemaal niet ) dus dan kan ik toch niet anders dan kv geven......... Hebben jullie wel nog tips, om m'n productie mbt kolven op te schroeven?
Veel meiden kolven niet genoeg op hun werkdag om hun kindje te voeden. Ik meestal wel maar dat komt omdat mijn kindje slecht uit de fles drinkt (ander probleem). Wat je zou kunnen doen is elke avond even kolven zodat je wat voorraad krijgt.
het klinkt toch alsof je tsr niet helemaal goed gaat, omdat je zegt dat na 1 min de melk alweer stopt. in principe zou je dan als je verder kolft een 2e en misschien wel een 3e tsr moeten krijgen. Ik weet niet hoe een 2 fasen kolf werkt helaas dus daar kan ik je niet bij helpen. Maar er zijn een hoop tips voor kolven, ontspannen zitten is het voornaamste, daarnaast kan het helpen om iets warms te drinken, te kijken naar een foto van je kindje, borsten te masseren en/of te verwarmen etc. volgens mij staat er een artikel over op borstvoedingsforum.nl. En nog even over thuis kolven: je kunt ook proberen om juist na de eerste voeding 's ochtends te kolven want dan heb je de meeste melk. Misschien gaat het dan makkelijker. Op den duur gaat je productie dan omhoog en hou je wat over. Veel succes!
ik heb oxitocin spray gevraagd omdat het mij ook niet lukt om te kolven. met al die andere oplossingen erbij hielp me dat net genoeg. (is voor toeschietreflex) en kan je van iemand een andere kolf lenen? ik krijg er bij niet elke kolf evenveel uit. heb je een electrische kolf? en kan je anders niet in fase 1 blijven kolven? hoop dat je er wat mee kan, en dat je een andere kolf kan proberen. dat werkte bij mij.