Beste allen, Graag wil ik weten wanneer jullie menstruatie weer begonnen na de bevalling en of dit tijdens het geven van bv is geweest. Ik ben nl via ICSI zwanger geraakt en wil graag met de vlg poging beginnen. Ik mag pas beginnen wanneer mijn cyclus begonnen is dus vandaar dat ik het vraag. Alvast bedankt. Haags Zonnetje
Ik was 2 maanden na de bevalling weer ongesteld, daarna met 5 maanden, toen met 6 maanden. Dus nu is mn cyclus denk ik weer terug. Dit schijnt overigens wel vrij snel te zijn met borstvoeding. Borstvoeding.com heeft het over gemiddeld 14 maanden...
Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden (7,5 maanden) en dat mag voot mij nog wel even zo blijven. Denk wel dat er niet echt een peil op te trekken valt, kan erg lang of juist heel kort duren voor je weer ongesteld bent. Zelfs als je geen BV geeft.
Ik na 11 weken alweer! En vanaf toen gewoon om de 4 weken. (En nu voorlopig weer even niet als 't goed is ).
ik ben ook nog niet ongesteld met 6 en een halve maand. Ik was benieuwd wanneer het weer komt, maar dat zal wel helemaal persoonlijk zijn.
Hier ook nog niet weer ongesteld... ik ben daar dan wel blij mee, Kan het missen als kiespijn momenteel, LOL
Hier nog steeds geen menstruatie (donderdag 11 maanden) vond het heerlijk dat het zo lang duurde maar nu de wens voor een tweede heel sterk is zou het van mij wel weer mogen komen....(Is ook nooit goed he Zijn de russen dr wil je ze niet zijn ze dr niet wil je ze wel, had nooit verwacht ooit ongesteld te willen worden!)
Hier ook nog geen menstruatie. Vindt dat zelf wel jammer omdat ook wij niet te lang met een tweede willen wachten (hoewel het nu nog wel erg vroeg zou zijn wat mij betreft hoor). Lees dus ff mee in dit topic. Voor degene die al wel ongi zijn geworden: kwam dat pas nadat je BV ging minderen (dus niet meer volledig voedde)? Er wordt vaak gezegd dat zodra er meer dan 5/6 uur tussen de voedingen gaat zitten, je ook weer vruchtbaar wordt. Klopt dat met jullie ervaring?
Ik ben ook nog niet ongesteld geworden, geef nu bijna 5,5 maand BV. Van mij mag het wel wegblijven voorlopig, vind het wel lekker zo
ik was na 5-5,5 week alweer ongesteld en geef gewoon bv. en probeer er toch max. 4 uur tussen te laten en niet meer.
Ik ben ook nog steeds niet ongesteld geworden Bij mij komt dat pas als ik echt helemaal gestopt ben met het geven van bv. En dan kan nog wel even duren!
Ik was na 2.5 maanden weer ongesteld en ik geef ook volledige borstvoeding met tussentijden van 2.5-3 uur.
Oeff...dat het zo lang kan wegblijven, dát wist ik nog niet. Ik verwacht mijn eerste kindje en was van plan zo lang als mogelijk te blijven voeden. Maar gezien mijn leeftijd wil ik ook niet te lang wachten met pogingen om nog een kindje te krijgen en dan kan ik het niet gebruiken als de menstruatie lang wegblijft. Goh...nu moet ik er toch nog eens goed over nadenken....
Ik ben nog steeds niet ongesteld (ruim 8mnd nu... o ja, en de 9 mnd ervoor natuurlijk ), maar er dreigt wel wat, ik voel het al weken en af en toe wat bloed... Het einde van de vlekkeloze tijd nadert Ik voed nu denk ik om de 4/5 uur, niet volledige voedingen, een beetje voor de leuk vaak. @Hellen Het is misschien voor jou niet aantrekkelijk om bv te geven tot uk er genoeg van heeft. Maar een aantal maanden is nooit weg natuurlijk! Meteen weer zwanger worden is behoorlijk heftig, fysiek gezien, en dat is misschien ook niet zo slim "op jouw leeftijd". Ik had behoorlijke bekken- en rugpijn midden in de zwangerschap, later trok het weer wat weg, maar ik voel dat alles nu pas weer een beetje op zn plaats komt, het voelt weer sterker aan (nog niet als voorheen). 9maanden op, 9maanden af. Snel weer zwanger worden was denk ik behoorlijk zwaar geweest.
Nee...ik wilde het ook niet meteen hoor. Ik heb NU al forse bekkenklachten. Maar toch...als het lang wegblijft, ben ik bang dat ik straks in de overgang beland zonder nog een tweede poging te kunnen doen. Da's alles.
@ Hellen; Ik begrijp je gevoel wel hoor maar voor het zelfde geld ben jij wel 1 van de vrouwen die ondanks bv al binnen enkele weken/maanden weer een menstruatie zal hebben. Ik zou gewoon proberen bv te geven en het dan gewoon te bekijken mocht de menstruatie niet uitzich zelf komen en julile hebben alweer de kriebels kan je op dat moment altijd bekijken/beslissen of je stopt met volledig bv te geven. (misschien kan je na enkele maanden er wel voor kiezen om 50% bv en 50% kv te geven om op die manier wellicht je cyclus weer op gang te krijgen) Maar ik zou het zeker niet als reden zien om "dan maar" geen bv te geven,. (niet dat jij dat zegt hoor maar kan me voorstellen dat sommige vrouwen dan misschien wel denken)
Nee ik ben zeer overtuigd van het nut van borstvoeding voor mijn kindje, dus ik wil het zeker wel zo lang mogelijk volhouden. De opties die je aandraagt zijn zeker het overwegen waard!
Toen ik voor 't eerst weer ongi was, zat ik nog op zo'n 12 voedingen per dag (ong. elke 2 uur, 's nachts ook).