Niet met BV beginnen; moeilijkheden?

Discussion in 'Borstvoeding' started by mama van 2 meiden, Oct 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Weet niet in welke topic ik dit moet plaatsen; BV / FV, dus maar allebei..
    Door mijn ervaring bij de 1e; BV liep voor geen meter, ze viel behoorlijk af, hele tijd bezig met kolven, ook nog postnatale depressie. Heb ik besloten bij de 2e gelijk FV te gaan geven. Ik weet hoe goed BV is en ik vind t ook super dat mensen dit lang doen, maar t is voor mij ws niet haalbaar. Daar wil ik liever geen discussie over, hoe goed t misschien ook bedoeld is :)

Maar nu: mijn vraag. Als je gelijk begint met FV en dus geen BV geeft, hoe reageert je lichaam (eigenljik borsten) daar dan op? Kan je alsnog erg veel last van stuwing of ontstekingen krijgen?
    Hoop dat iemand dat weet...

2. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

je zult wel veel stuwing krijgen denk ik, maar verder heb ik er geen ervaring mee. ik denk eerder bij het kopje fv, hier geeft natuurlijk iederen wel bv....

3. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Je krijgt idd wel stuwing maar daar kunnen ze je tabletjes voor geven.
    Ik had een schijf in mijn borst gekregen dat een aanlopende onsteking zou kunnen worden en ik moest mijn borsten ook masseren.

Ik heb 2 of 3 dagen stuwing gehad en dat het onder de douche er met straaltjes uit liep (erg grappig om te zien trouwens) en daarna soms nog eens een paar druppeltjes maar nooit veel heb ook heel snel geen zoogcoppressen meer gebruikt.
    Ik kreeg ook geen last van zere borsten ofzo.

Ik heb nooit BV gegeven btw en alleen maar FV

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Je lichaam denkt na de bevalling, nu moet ik melk maken, want er is een baby die drinken moet! Dus ga je geen borstvoeding geven, zal je lichaam toch borstvoeding gaan maken, gewoon omdat dat de natuur is. Ook als je kindje bijv overleden is ga je gewoon voeding maken, omdat het lichaam helemaal niet weet dat het kindje er 'niet meer is'. Of zoals bij jou omdat je geen borstvoeding wil geven, maar gaat voor kunstvoeding.

Dus je zult ongetwijfeld stuwing gaan krijgen, juist nog meer denk ik als wanneer je wel borstvoeding geeft. Wanneer je voedt dan drinkt je kindje de borsten 'leeg', wanneer je dus je kindje niet laat drinken, blijven je borsten vol en juist dan krijg je stuwing. Advies is dan voor zover ik het weet om een best strakke bh aan te doen en deze dag en nacht aan te houden, ook met douchen en daarna snel een andere aan te doen.

Na een tijdje zal je lichaam begrijpen dat er geen kindje is, en dan zal de productie weer afnemen. In tussen zal je wel stuwing krijgen dus en ook kans op harde plekken en bo juist omdat die melk erin blijft zitten.

Lekken van wat melk kan ook nog best een tijd duren, dat is bij iedereen verschillend.

En medicijnen om de borstvoeding te laten stoppen, zitten veel nadelige effecten aan, hier zou ik echt nooit aan beginnen.

5. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Die pilletjes om de BV te laten stoppen krijg je niet zomaar hoor, heb ze ook niet gehad (niet om gevraagd ook trouwens).
    Ik heb geen BV gegeven maar ook niet echt last van mijn borsten gehad. Ze waren wel goed gevuld (ik had het idee dat ik net siliconen had gekregen haha) en heel stevig, en het was wel wat gevoelig, maar niet echt pijnlijk. Ook heb ik niet echt gelekt, af en toe kwamen er een paar druppels uit, maar heb geen pads hoeven gebruiken.
    Wat goed helpt is strakke BH's en shirtjes dragen, dag en nacht. Met douchen deed ik hem wel af.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je hebt deze 2x geopend. Ik doe deze dicht.
    2 dezelfde topics zijn niet toegestaan.
    Elmo

Share This Page