Supertip kloven

Discussion in 'Borstvoeding' started by raspberry, Oct 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

He meiden,

was laatst al een topic over, maar kreeg van mijn moeder gisteren de tip om Calendula zalf van VSM op de kloof te smeren, en na een week lang steeds open en dicht, is ie vannacht na 1 keer smeren bijna dicht!!!
    Aanrader dus, beter dan Bepanthen en Purelan!

2. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @rozemarijke: als oplosmiddel en conserveringsmiddel gebruikt VSM bijna altijd een alcoholische basis. Ik vind dit dus echt een afrader om aan te brengen op je tepelhof. De natuurlijke waslaag van de tepel wordt hierdoor aangepast en daarnaast komt er een minieme hvd alcohol in de huid en later in het bloed terecht en uiteindelijk in de BV. Calendula mag ook nooit langer dan 7 dagen gesmeerd worden anders wordt de gesmeerde plek weer week.

Waarschijnlijk reageert jouw huid gewoon goed op de vette zalfbasis die erin verwerkt zit, hoe meer vet des te beter een droge gesprongen huid hersteld.

Het is fijn dat het jou zo goed helpt, maar ik vind Calendula bij tepelkloven een echte afrader juist vanwege de ingredienten.

3. raspberry

Maar mooie is dat ik nu nog maar 1 keer zalf heb aangebracht. En dat terwijl de veel vettere bepanthen en purelan gewoon niet hielpen, ook na een week smeren, (klof bleef hetzelfde).

Overigens is de hoeveelheid alcolhol natuurlijk absoluut verwaarloosbaar op 1 kloddertje zalf, maar ik kolf momenteel aan de kolfkant af, dus Thirza drinkt niet aan die kant...

4. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Kijk jij vindt het verwaasloosbaar, maar het zit wel degelijk in Calendula, en dus moet je er voorzichtig mee zijn, vind ik.
    Purelan is trouwens net zo vet of zelfs vetter, het bevat wolvet met water ( = lanoline).
    Alcohol is gewoon een hele goedkope oplossing van VSM om de houdbaarheid te verbeteren, terwijl qua giftigheid het absoluut niet past als antroposofisch product, veel mensen weten dit niet, en dus vind ik dat je het wel moet melden.

5. raspberry

Dat is prima :) Ik was er wel van op de hoogte... maar goed om het even te vermelden voor iedereen die dat niet is.
    Verder heb ik dus niets aan de vettigheid in de zalf: als dat werkzaam zou zijn, had het met de purelan opgelost moeten zijn, wat dus niet het geval was. De calendula heeft in een nacht tijd een enorme verbetering laten zien daarentegen, en geeft, na een week rechts uit nood maar afkolven omdat aanleggen en te pijnlijk is en de boel direct weer openhaalt (kolven overigens ook, maar minder pijnlijk), weer uitzicht op gewoon weer live voeden over een dag of twee :)

6. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Hallo!

Ik denk dat dat béétje alcohol wel vervliegt in de tijd tussen twee voedingen. T staat inderdaad niet netjes voor een homeopatisch product maar ik denk niet dat je baby er een alcoholvergiftiging van oploopt. ;)

Ik heb ook goede ervaringen met calendula. Echter, het hielp bij mij dus wel een beetje (beter dan bephanten) maar ik bleek dus spruw op mijn tepels te hebben (en bij zoonlief in zijn mondje niets te zien, ook niet behandeld, ik was de enige die het had).
    Hoeft bij jou Rozemarijke natuurlijk niet zo te zijn, maar ik dacht ik meld het maar even.
    Overigens schijnt Lansinoh de opperbeste tepelzalf te zijn (verkrijgbaar via internet).

Succes!

7. jip80

jip80 Bekend lid

Feb 7, 2009
    860
    0
    0
    noorden van het land
    hoi allemaal,

wat helemaal een kei is , is adeps lanea, oftewel, in nl wolvet
    je haalt een potje van 30 gr bij de apotheek en smeert na elke voeding licht je tepels er mee in

puur natuur, je hoeft het niet eens te verwijderen, en het verzorgt je tepels als een trein!!

en kloven? die krijgen de kans niet

Share This Page