gebruikte handmatige borstkolf

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kissi, 10 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    Hallo,
    Ik heb een vraagje.
    Momenteel ben ik zwanger en heb een tweedehands handmatige borstkolf gekregen. Ik wil en hoop straks wel borstvoeding te kunnen geven.
    De vraag is; is een handmatige borstkolf wel handig in zijn gebruik en is het wel zo hygienisch om een gebruikte borstkolf nogmaals te gebruiken?

2. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Hallo,

Ik heb een handkolf en als je maar soms wilt kolven is een handkolf prima. Ik zou zelf geen 2ehands kolf gebruiken!
    Een nieuwe kolf is toch hygienischer

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Als je de zachte rubberen onderdelen vervangt en verder alles goed afwast en uitkookt kan het wel.

Handkolf is niet handig als jw iedere dag wilt kolven, is meer voor af en toe

4. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Als je de rubberen onderdeel die rond je borst gaat nieuw koopt en de onderdelen verder goed schoonmaakt en uit kookt dan kun je een 2e hands kolf goed gebruiken.
    Zelf vind ik een handkolf alleen fijn wanneer je borst te vol is voor een elektrische kolf zodat je de druk een beetje kunt afkolven. Ik ben nadat ik een paar keer de handkolf heb gebruikt overgegaan naar de Medela 2 phase elektrische kolf. Deze is niet duur in aanschaf vergeleken met andere elektrische kolven en de 2 phase vind ik zelf erg prettig.

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Ik had er een van mijn schoonzusje gekregen, dat voelde toch "vertrouwd" genoeg om m na 10 minuten koken weer te gebruiken. In t begin vond ik m wel prima. Maar toen ik m laatst weer moest gebruiken (kolfonderdelen vergeten na een ongeplande logeerpartij) miste ik mijn freestyle wel heel erg! Eindeloos pompen voor relatief weinig melk...

Deel Deze Pagina