Ik geef inmiddels al bijna 10 maanden bv. Ik vind het super en ben enorm trots. Heb me in het begin en ook tijdens het werk in alle mogelijke bochten gewrongen om het te kunnen geven. Ik wilde sowieso wel 1 jaar geven. Maar nu heb ik het idee dat mijn bv terugloopt. Ik heb net gekolft en kreeg er in 13 minuten (dubbelzijdig) maar 80 cc uit . Mijn dochtertje komt ook erg vaak voor een voeding. Afgelopen tijd kwam ze in de nacht gemiddeld 2x. Doorvermoeiend. Gisteren had ze na een tijdje vakantie (dus altijd live voeden) bij oma weer flesjes afgekolfde melk gekregen en ze sliep in ene 9,5uur door! Dat heeft ze nog nooit gedaan! Wat zouden jullie in mijn situatie doen? Ik las op nutricia.nl dat een baby van haar leeftijd op ongeveer 2-3 kunstvoedingen per dag komt te zitten, maar ze drinkt nu meestal zo'n 7/8x per dag. Ik kan dan toch niet iedere voeding gaan vervangen met een kv? Iemand ervaring in een soortgelijke situatie?
Ja, alleen is mijn dochter jonger (8,5 maand) en ben ik nog lang niet van plan te stoppen. Hier wil ze ook erg vaak drinken, ook 's nachts, en met kolven komt er ook weinig uit. Ik denk niet dat dit is omdat je opeens minder melk zou hebben, maar omdat ze gedurende de dag toch allerlei andere dingen eten en je productie dan wat terugloopt. Het doorslapen kan ook toeval zijn (andere omgeving bij oma). Hier gaat het slapen goed (1 nachtvoeding) als ze een rustige dag gehad heeft. Gisteren waren we bijv. 's avonds even op bezoek bij iemand, ze heeft heerlijk geslapen in de reiswieg maar is 's nachts toch wel 3 tot 4 keer wakker geworden om te drinken. Het was de verandering en onrust die ze moest handelen. Ik denk dus niet dat het aan je teruglopende productie ligt dat ze veel wil drinken. Het kan van alles zijn, sprongetje, tandjes, verlatingsangst, etc. Als je verder graag bv geeft zou ik het nog niet opgeven. Het lijkt me super als je 1 jaar zou halen.
M'n oudste dronk rond die leeftijd ook een paar keer s nachts. Jongste op dit moment ook nog dus verwacht niet dat dit zo 1,2,3 over is. Na 1 jaar ben ik het wat gaan sturen, tot die tijd accepteerde ik het gewoon.
Mogelijkheid om over dehele dag wat te kolven zodat je savonds een grotere fles kunt geven? Stimuleert produktie en weer doorslapen zou je denken.