Ik heb een borstontsteking ( in mijn productiefste borst helaas). Er komt bijna niets meer uit. Ik start vandaag met flucloxacilline, maar mij is gezegd dat het wel 6 weken kan duren voor het weer een beetje op de rit is qua productie. Heeft iemand wat betere ervaringen? Ik word hier echt heel erg moedeloos van na al die pijn en moeite, en ik neig naar de handdoek in de ring gooien, maar dat wil ik helemaal nog niet
Ik heb het naar 9 dagen gekregen dus niet te vergelijken. Ook in goede borst, er kwam niets meer uit. Ook met kolven niet. Heb dezelfde kuur gehad. Hier ging de koorts met 2 dagen weg. Heb voor voeding met warmte, en na voeding met gekoeld. Verder niet extra gekolfd oid, maar productie was met week wel goed.
Ik heb een borstontsteking gehad na 3 weken bij een tweeling (gaf vlak ervoor 200%). Ik heb mijn productie niet meer naar de 200% gekregen erna. Wel 120% ongeveer. 60% per baby. Maar ik heb niet alles gegeven toen. Dat kon ik niet, ik moest niet alleen herstellen van een borstontsteking, maar ook van zware zwangerschap, spoedkeizersnede en de zorg voor twee net geboren baby's was best zwaar en ik/mijn man konden onvoldoende rem geven aan kraambezoek. Geen onbeperkte kolftijd . Ik zou niet meteen de handdoek in de ring gooien. Gewoon kijken hoe het gaat, hoe jouw kleine reageert en jijzelf. Loopt het af, heeft jouw baby of jijzelf geen puf meer? Prima. 9 maanden was al super. Maar voor hetzelfde geld trekt het bij of combineer je nog een tijd met KV of straks (koe)melk o.i.d.. Ook deels geven is een fijn knuffelmoment met antistoffen.
Ajjjj vervelend! Maar niet nodig om te stoppen hoor. Ik had bij de oudste een abces en een borstontsteking, het duurde het een week en toen was de productie weer soort van in orde. Maar die borst is die borstvoedingsperiode niet meer de oude geworden. Dat is niet erg, je hebt 2 borsten. Het gekke is dat bij baby 2 en 3 deze borst juist weer de “goede” borst was…. Kortom, probeer te ontspannen, warm washandje op de borst voor de voeding, en vooral blijven voeden. Je kindje de borst goed laten legen. Wellicht een keertje extra laten drinken.
Nee daar heb je ook gelijk in.. maar het idee productie wéér omhoog te moeten kolven enz.. Pittig twee kindjes voeden! Jammer dat die borst ontsteking roet in het eten heeft gegooid ik heb om om de twee uur gekolfd in het begin, en dan tussendoor nog aanleggen en de fles geven enz, gekkenwerk eigenlijk.
Wat vervelend dat je een flinke borstontsteking hebt, daar kun je goed ziek van zijn! Over je productie hoef je je echter niet perse zorgen te maken hoor. Je hebt de beste ‘kolf’ tot je beschikking; namelijk je kindje! Laat hem de borst maar zo leeg mogelijk drinken en leg hem vaak aan! Allemaal extra knuffel momentjes en vertrouw er maar op dat hij de productie binnen no-time weer op peil heeft. Zoiets werkt na 9 maanden voeden heel anders dan in de kraamperiode, je borsten kunnen wel wat hebben.. Dus wees lief voor jezelf, veel drinken en warmte op je borsten. En vertrouw op het moois dat een vrouwenlichaam heet! Succes
Borstvoeding en je productie bij een pasgeboren baby is niet te vergelijken met borstvoeding en je productie bij een kindje van 9 maanden, gelukkig!
Wat hiervoor al stond, vooral veel aanleggen en knuffelen. Jouw baby is verreweg de beste kolf . En daarnaast is voeding flexibeler nu jouw baby alweer richting de 10 maanden gaat. En productie stabieler inderdaad. 2 kids met borstontsteking met wond was inderdaad pittig. Maar toch heerlijke herinnering aan de periode erna en tot 14 maanden gevoed. Geen spijt van de investering toen. En de derde nog steeds. Die is zo verslaafd aan de borst nog, mijn man ligt regelmatig dubbel om haar gretigheid . Heel veel beterschap met jouw borstontsteking! Werkt de antibiotica goed? En ik hoop, ook nog veel plezier met voeden!
Ja kan echt een investering zijn he, maar het is het wel waard! Een tweeling voeden lijkt me heel bijzonder ♥️♥️ dubbel zo zwaar, dubbel zo mooi. Ik merk nog niets van de anti biotica behalve bijwerkingen (naar gevoel in slokdarm en heel duizelig). Voel me erg beroerd vandaag. Denk en hoop dat het morgen gaat werken.
De aanhouder wint, blijven (power) kolven om je productie weer op te krikken zodra je weer energie krijgt. Bij mij was het einde verhaal maar ik werkte toen ook fulltime er naast en was al door mijn kolfrecht heen helaas. Had elders gereageerd ivm de antibiotica. Hoop dat je snel opknapt!
Oh wat balen ja ik zal wel weer gaan kolven, heb al vaker gezegd het niet meer te doen maar ik wil ook niet stoppen haha. En mijn baby is geen productie verhoger, ik kan hem niet steeds aanleggen, werkt ie niet aan mee Ik zal het in de gaten houden van die AB, had het gelezen. Huisarts belt vandaag ook. Heb het idee dat het iets beter gaat.
Mocht iemand dit lezen in de toekomst; ik zit na een week weer op 90%, dus het komt goed Dank voor de tips en bemoediging dames!!