Borstvoeding en menstruatie

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lily30, 16 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lily30

    Lily30 Actief lid

    1 okt 2022
    201
    150
    43
    Vrouw
    Er is dus echt geen logica in te vinden.

    Haha hier ben ik het helemaal mee eens, alleen als je nog graag een kindje zou willen is het wel nodig
     
  2. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    663
    385
    63
    Nee voor mijn idee zit er geen logica in.
    Ja als je er nog 1 wil dan wel ja. Maar het komt echt vanzelf weer. Je lichaam neemt denk ik gewoon de tijd;). En voordat je überhaupt weer ongesteld wordt kun je alweer een eisprong hebben. Dus het is niet gezegd dat je nu niet vruchtbaar zou kunnen zijn.
     
    Lily30 vindt dit leuk.
  3. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.586
    5.316
    113
    Vrouw
    Bij de eerste 6 weken bv gegeven, rond dezelfde tijd dat ik stopte werd ik ook weer ongesteld.
    Tweede 3 jaar borstvoeding gegeven, 2 jaar niet ongesteld.
    Derde 1 jaar borstvoeding, na z9 maanden ongesteld.
    Vierde 4 jaar borstvoeding gegeven, na 1,5 jaar weer ongesteld.

    was dus wisselend maar ook wel erg lang niet ongesteld. Vond ik helemaal niet erg :cool:
     
    Lily30 vindt dit leuk.
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.639
    26.235
    113
    Vrouw
    Geeft het lichaam wel de tijd om optimaal te herstellen wat dat betreft :)

    Cyclus was na 1,5 jaar stil te hebben gelegen ook in de war. Maar goed, ik raakte 2x zwanger terwijl ik nog borstvoeding (1e keer miskraam en 3 maand later wel blijvend zwanger)
     
    Lily30 vindt dit leuk.
  5. San1320

    San1320 Lid

    27 nov 2021
    39
    22
    8
    Vrouw
    Ik heb mijn zoontje bijna 15 maanden gevoed. Toen hij een jaar was kwam de wens voor een tweede, maar ik was toen nog niet ongesteld geweest. Ik gaf toen nog maar zo'n 2-3 keer per dag borstvoeding maar geen menstruatie te bekennen. Ik was dan ook erg verbaasd toen ik een positieve zwangerschapstest had toen m'n zoontje ruim 14 maanden was. Ondertussen bijna 19 weken zwanger. Ik zou dus rustig even afwachten. Je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen en bij iedereen loopt dat anders.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  6. Lily30

    Lily30 Actief lid

    1 okt 2022
    201
    150
    43
    Vrouw
    Wauw dat kan dus ook! Gefeliciteerd! Ik wacht inderdaad gewoon af, werd even onzeker van m’n omgeving waarin iedereen (toevallig?) wel weer ongesteld was binnen 6 maanden…
     

Deel Deze Pagina