Pijn sinds kolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door wuppie86, 6 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wuppie86

wuppie86 Actief lid

29 aug 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo.

Ik ben afgelopen vrijdag weer begonnen met werken. Ik heb op deze dag 3 keer moeten kolven en zaterdag 1 keer.
    Ik weet niet goed of het toeval is maar sinds vrijdag avond heb ik vreselijke pijn aan mijn linkerborst. Er zit een korstje onder mijn tepel maar de pijn zit in de hele borst niet alleen bij de tepel. Het trekt zelfs tijdens het voeden door tot onder mijn oksel.
    Ik heb de hele borst onderzocht maar geen rode plekken of harde bobbels te zien...
    Is dit dan spruw? Wij hebben eerder namelijk wel spruw gehad maar toen had ik er niet zo veel pijn van.
    Ik heb wel zalf in huis maar deze mag mijn zoon niet in zijn mond krijgen en mijn borst wassen met een washand is nu echt te pijnlijk. Is er ook een ander middel voor?
    Of zal de pijn toch ergens anders door komen?

Alvast bedankt voor advies!

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Dit klinkt inderdaad als spruw.
    Ik wil je adviseren om langs je huisarts te gaan en te vragen of dit inderdaad spruw is en om jullie beide te behandelen.
    Jij met bijv. Daktarinzalf en je kleintje met Nystatine.

Jullie moeten wel beide behandeled worden, anders blijf je elkaar besmetten.

Succes.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina