Borstvoeding en mex.griepprik

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Astrid0482, 25 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

26 nov 2008
    454
    0
    0
    Hoi,
    Ik krijg zaterdag de prik tegen de Mex. griep, ik kan mijn zoontje dan toch gewoon BV blijven geven he?

2. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

jazeker. Heb ik ook gedaan en de ha zegt zelf dat het het beste is voor je kleine omdat hij er ook van binnen krijgt...

x Inger

3. 4days

4days Niet meer actief

Nou het ligt een beetje anders... Je kindje krijgt vrijwel niets binnen van de prik zelf. Dus om de schadelijke stoffen enzo hoef je je niet druk te maken. Maar jouw lichaam gaat vervolgens antistoffen maken, als reactie op de prik. En die antistoffen krijgt jouw kindje wel binnen! Zo is je kindje, zonder zelf gevaar te lopen, toch (een beetje) beschermd tegen het virus. :)

4. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Ik heb hem maandag al gehad en niks bijzonders aan mijn kindje gemerkt.

5. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Hier dinsdag de prik gehad en ook niets gemerkt aan mijn meisje. Had eerst ook opgezocht of dat het kwaad kon.
    Het is voor jezelf zelfs gunstig want stel dat je zelf de mexgriep zou krijgen en dan aan de tamiflu moet dan mag je een paar dagen geen bv geven, afkolven en weggooien (op site van rivm ergens gevonden). Dus met de prik is die kans een stuk kleiner dat je het krijgt dus meer kans dat je gewoon kunt blijven geven

Deel Deze Pagina