Borstvoeding en microgynon (na 1 jaar bv) - iemand ervaring?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Eylem, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Weer eens een ac-topic icm bv ;) ik blijf met een ac-'probleem' zitten. Heb de eerste maanden na de geboorte Cerazette geslikt, maar daarbij vloeide ik continu, dus dat was echt geen succes. Nu al een tijdje over op rubbers, maar dat werkt gewoon niet voor ons. Andere ac zoals een spiraaltje vind ik op dit moment geen optie.

Het liefste zou ik gewoon weer microgynon 30 gaan slikken, wat ik voor de zwangerschap 5 jaar zonder problemen heb gedaan, dat beviel me uitstekend. Ik weet dat het wordt afgeraden icm bv en heb wat zitten googelen (mijn ha zei namelijk dat het wél mocht na de eerste maanden) ; wat ik ervan begrijp is dat het grootste gevaar is dat je productie terugloopt (over de hormonen die al dan niet in de melk terecht komen is veel onduidelijk zoals ik het begrijp). Nu lijkt het mij dat na bijna een jaar bv mijn productie redelijk stabiel is. Zou de pil daar nu nog invloed op kunnen hebben? Is er iemand die microgynon slikt icm bv?

(liever even geen discussie over oestrogeen wat al dan niet in de melk terechtkomt :) ik weet dat het beter zou zijn Cerazette te slikken maar continu vloeien is erg onprettig en kan ook niet goed zijn)

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Iedere vrouw reageert qua melkproductie anders op een wat sterkere ac-pil, dus veel zinnigs valt er niet over te zeggen.
    Vriendin van met heeft met MG-30 3 kinderen elk ruim 3 jaar gevoed, dus het kan wel. Maar er zijn ook vrouwen die binnen een maand volledig droogstaan. Hoe het bij jou gaat, dat valt niet te voorspellen.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bedankt voor je reactie :) lastig dus. Hoe lang ik al voed staat er in principe ook los van (even afgaande op het feit dat je productie na een maand of 10 stabiliseert)?

4. fafje

fafje Niet meer actief

hey eylem, ik weet er verder niet het fijne van af ofzo hoor..maar mijn gyn zei toen ook dat combnatiepil in de eerste periode niet goed voor de productie is...of in elk geval te veel invloed zou hebben...

Yasmin is ook een hele lichte trouwens

5. Alita

Alita Niet meer actief

hmm geen idee...wel weet ik dat een vriendin van mij toen ook zei dat ik dee gewoon kon slikken..maar wil het risico niet nemen of er misschien hormonen in de bv terrechtkomen..

Daarbij zou het zonde zijn als de bv terugliep..

Hoelang wilde je bv geven eigenlijk?

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    In het algemeen kan je stellen dat een veranderde hormoonbalans ( dat is wat je krijgt als je hormonen slikt, dus ook de m-30) van invloed is op je productie. Hoe groot die invloed is, is per vrouw verschillend.
    Je zou eventueel m-20 kunnen proberen, iets lichter, zelfde 2 hormonen.

Deel Deze Pagina