Gewoon even een vraag. Ik ben namelijk een klein beetje onzeker hierover. Ik geef BV en dat gaat volgens mij wel goed. Maar... Er is zoveel verschil met Isabella. Die dronk echt op de klok en echt maar 8 voedingen de eerste weken. Julian is echt heel anders. Die lijkt de hele dag wel te willen eten. Julian komt in de ochtend (10.00 tot 12.00) en in de avond ( 20.00 tot 23.00) erg vaak achter elkaar. Dat kan clusteren zijn ( of dat is clusteren). Gisteravond zat ik zelfs van 20.00 tot 23.00 wel met hem aan de borst(en) Nu komt er goed melk uit en alles lijkt dan ook wel goed. Maar nu vraag ik me toch af of mijn melk wel goed genoeg is. Hij komt zo vaak dat ik weleens denk dat mijn melk niet verzadigd. Gister is hij weer gewogen en zat op dag 12 precies op zijn geboorte gewicht. Ik dacht dat hij minstens wel 400 gram meer zou zijn door al het eten. De nacht doet hij wel aardig. Hij komt om 00.30, 5.15 en dan weer 10.00 uur. Wat denken jullie ( ervaringsdeskundigen)? Lijkt dit gewoon? of krijgt hij misschien te weinig?
Dit is heel normaal, zo veel drinken heeft niks te maken met te weinig melk/geen verzadiging... ze willen ook bij jou zijn als mama... Gewoon door gaan en de avonden lekker voor jullie reserveren, kruip met een glaasje drinken en baby voor een leuke film
Ik vind het ook niet abnormaal hoor! Dat je melk niet voldoende voedingsstoffen bevat daar geloof ik persoonlijk niet zo in. Het blijkt wel voor te komen hoor, maar heel sporadisch en heeft dan meestal te maken met de lichamelijke conditie van de moeder. Ik weet niet of het goed of slecht is dat je zoon op dag 12 weer op zijn geboortegewicht zit. Ligt eraan hoeveel hij was afgevallen natuurlijk. Mijn zoontje was 10% afgevallen de eerste week en kwam vanaf week 2 t/m week 5 300 gram per week aan. Dat is veel; 200 tot 250 gram is normaler.
Misschien vergelijk ik ook wel teveel met Isabella. Hij was 4080 bij de geboorte en is tot 3890 afgevallen.
flessenbabys en borstbabys zijn inderdaad heel anders (ik spreek uit eigen ervaring!) jamie kwam ook altijd netjes om de 4u... eline meestal om de 3 u. en snachts om de 4 a 5 uur... net als bij jou is eline savonds erg onrustig en huilt en jammert ze veel... ik neem haar gewoon lekker bij me. dan slaapt ze gewoon in. dus honger heeft ze niet. als jij jou kindje aanlegt, drinkt ze dan echt gulzig of ligt ze maar wat te sabbelen en beetje in te slapen..? ik denk niet dat ze echt honger hebben, meer nood aan beetje aandacht en affectie denk ik (niet dat ze dat anders nooit krijgen ) en maak je geen zorgen over het gewicht, zolang ze aankomen en niet afvallen is het goed. en als ze snachts makkelijk 5u tussen haar voeding laat dan denk ik niet dat de kwaliteit van jou melk laag is... als er niet genoeg voedingstoffen in jou melk zouden zitten dan zou ze snachts ook wel vaker komen denk ik
Was hier net hetzelfde! En zoals je aan mijn onderschrift kan zien, denk ik niet dat mijn melk niet genoeg voedingswaarde heeft...
Ja, ik denk dat je altijd gaat vergelijken met de tweede. Mijn vriendin heeft nu een kleintje van 2 maanden en die drinkt echt heel weinig; om de 4 uur overdag en die slaapt 's nachts al 12 of meer uur door! Haar eerste dronk veel vaker en meer. Netjes gewicht hoor en nog geen 5% afgevallen! Als je baby niet afvalt is het allemaal goed; hij gaat wsl zijn eigen lijntje volgen. Na 3 maanden is gemiddeld het geboortegewicht verdubbeld. Ken je de groeicurve op borstvoeding.com?
Dat clusteren is normaal en zeker gezien het feit dat hij daarna zo enorm goed gaat slapen! Als hij dan rond 10u wakker wordt heeft hij veel trek en gaat hij dus weer veel drinken. In 12 dagen 200 gram is prima. En zeker in het begin is het wegen erg koffiedik kijken hoor: scheelt nogal of hij net na of voor een voeding/plas/poep is gewogen! En wat Zg ook al zegt: soweiso weinig afgevallen. Zowel M als T zaten rond die 10%. M zat pas na (ruim) 3 weken weer op dr geboortegewicht en T na ongeveer 1 week.
Komt op mij ook heel normaal over. Hij vraagt 's nachts relatief weinig (toch zeker tegenover wat ik gewend ben met zoonlief) en haalt dat overdag in. Hier kwam de eerste weken (maanden) elke 2 uur (soms zelfs iets vaker), ook 's nachts dus en 's avonds dronk 'ie aan een stuk door van 20:00u - 23:00u ongeveer. Milan dronk volgens mij wél echt heel veel (hij is maar 100 gram afgevallen en op dag 3 zat 'ie alweer op z'n geboortegewicht), maar ik was ook vaak onzeker hoor, over of er wel genoeg voedingsstoffen inzaten bijv.
Ja dat is ook verschillend per kindje. Ik zal de curve eens bekijken. Isabella kreeg ook gewoon BV en die kwam inderdaad veel minder, dronk maar 10 minuten. Was daarna best lang wakker en ging daarna weer slapen. Bij Julian is het zo dat hij per borst per 20 minuten tot 30 minuten wil drinken en dan heel even wakker is om vervolgens weer te gaan slapen.
Hey bosi, hier gaat het precies zo! Tygo is een echte borstenman en lijkt wel de hele dag aan mijn borsten te willen hangen. Soms zit er maar een half uurtje tussen de voedingen. Ik kan het sowieso niet echt vergelijken met Louise kreeg kunstvoeding.
Hier ook hoor Bosi. Tot nu toe heeft hij elke avond nog geclusterd, om de twee a anderhalf uur drinken en dan nog best lang ook. Er zit echt geen ritme in, al slaapt hij elke dag wel 2 keer een lang slaapje van 3,5 uur. En 's nachts komt hij maar 1 keer.
Ooh guppie wat heerlijk!! Nog gefeliciteerd trouwens met je mannetje! Tygo komt snachts ook een keer of 4/5. Hij clustert trouwens voornamelijk eind middag/begin avond. Volgens de kraamhulp is het heel normaal en hoefde ik me in ieder geval geen zorgen te maken.