baby 4 weken vraagt erg veel voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door miepje1, 9 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Hoi,

Mijn dochtertje is 4 weken en vraagt nog 11 (borst)voedingen per 24 uur. Ik vind dit nog erg veel. Ze valt tijdens de voeding telkens in slaap waardoor ze naar mijn idee niet goed drinkt. Daardoor komt ze dus al snel weer voor een volgende voeding. 's ochtends ben ik continu met haar bezig, ze ligt dan bijna de hele ochtend aan de borst. Na de voeding van half 1 slaapt ze dan even door tot ongeveer half 4, dus dan kan ik ook even bijtanken. Vervolgens krijgt ze rond half 4 weer een voeding en komt ze weer elke 2 uur. Ook 's nachts gaat dit zo door. Dan ben ik soms een uur met een voeding bezig, dan kan ik nog een uurtje slapen (als ik geluk heb en haar geen boertje dwars zit) en dan komt ze dus alweer voor een volgende voeding. Ik heb van alles geprobeerd om haar wakker te houden tijdens de voeding: zodra ze weg valt tegen haar praten, over haar hoofdje wrijven, over haar ruggetje wrijven, haar kinnetje aaien, van borst wisselen, boertje tussendoor, verschonen, maar het lijkt allemaal niet te helpen. En als ik dan het idee heb dat ze goed gedronken heeft, komt ze gewoon na twee uur alweer, soms zelfs na een uur ;). Ik ben inmiddels zo ontzettend moe. Ook tegenover mijn zoontje van 2 vind ik het lastig. Hij wil (en verdient) namelijk ook aandacht en het is zo erg moeilijk om hem die te geven. Intussen ben ik erg aan het twijfelen of ik moet stoppen met borstvoeding en moet overstappen naar de fles. Op die manier sta ik er niet alleen voor, maar kan mijn man ook eens de voeding op zich nemen. Misschien drinkt ze de fles beter (door de constante aanvoer) waardoor ze wat langer verzadigd is zodat ik dan ook meer tijd heb voor mijn peuter. Maar ik wil eigenlijk niet stoppen met borstvoeding..... Ik weet het even niet meer..... Wat kan ik doen?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi Miepje,

Ik denk dat je zelf de oorzaak van het gedrag al aangeeft in wat je schrijft: ze drinkt kort en valt snel in slaap. Ze kan een uur aan de borst liggen. Vraag is of ze haar voeding effectief binnen haalt of dat ze lekker de klok rond aan het snacken is.
    Ik zou zeggen: werk aan de winkel: mijn advies zou zijn spreek af met een lactatiekundige bij jou in de buurt, samen kun je kijken naar wat er precies gebeurt tijdens een voeding. En krijg je duidelijke handvaten waar je op gaat letten. Ik boek bij dit soort kindjes vaak al snel resultaat, dus het proberen waard!

Los van dat het niet handig is, hoeft het aantal voedingen geen probleem te zijn overigens op deze leeftijd. Zeker niet wanneer we kijken naar de temperatuur van de afgelopen dagen ;)
    Kijk dus even kritisch of je kindje goed een voeding tot zich neemt, of dat het afwachtend en niet bij de les is. Dan kun je overgaan tot actie ;)

je vindt lactatiekundigen bij jou in de buurt via Home | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding of Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding

Veel succes!
    heidi

Deel Deze Pagina