Goedemiddag, Ik ben zwanger van mijn derde kind. Bij mijn beide dochters is de borstvoeding mislukt omdat aanhappen niet goed lukte en waarschijnlijk ook omdat ik teveel melk had. Ik heb daarna wel drie maanden gekolft maar zou nu zo graag willen dat de borstvoeding slaagt. Zou mijn MS de reden kunnen zijn van de vele melk? Heb je misschien ervarind met MS en borstvoeding en wat kan ik het best doen om de borstvoeding te laten slagen? Alvast bedankt, Evelien
Hoi! Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Hopelijk voel je je goed en gaat het lekker met je? Ik heb zelf geen moeders begeleid met MS en het is mij niet bekend dat dit samenhangt met veel melk. ik zal het eens navragen bij mijn collega's. voor wat betreft het welslagen van de borstvoeding: ik denk dat het misschien handig is voor je wanneer je tijdens de zwangerschap een afspraak maakt met een lactatiekundige. Spreek met haar je eerdere ervaringen door. Tijdens zo'n gesrpek krijg je vaak inzicht in de problemen die op dat moment speelden, samen kun je dan een plan opstellen om te zorgen dat je niet in de zelfde situatie belandt, maar dat het goed gaat deze keer! Ook ken je dan al de weg mocht je vragen hebben of problemen. het helpt wanneer je elkaar al kent en gesproken hebt, dan bel je vaak toch eerder. succes hierbij. geniet van je zwangerschap! Heidi Margit