hallo allemaal, zoals de titel al zegt heb ik een vraag over nachtdienst draaien terwijl borstvoeding nog volop gegeven wordt. Ik geef dus fulltime bv (op 1x poeder na zodat ik het gekolfde van die voeding kan opsparen en invriezen). Ik heb vorige week mijn werkrooster opgehaald en daarin zag ik dat ik ingepland stond voor de nachtdienst (3 stuks) Nu heb ik gelijk doorgegeven dat dat niet kan ivm de borstvoeding. Er werd zonder probleem een aantekening van gemaakt en ervoor gezorgd dat ik daar andere diensten voor kreeg dus prima geregeld zou ik zeggen. Volgens mij staat er in het cao iets over een vrijstelling van nachtdiensten tijdens de periode van bv geven maar ik kan het niet meer vinden. Ik wil toch graag dat stuk bij de hand hebben dat mochten ze in verloop van tijd toch moeilijk gaan doen over de nachtdiensten dat er wel iets zwart op wit staat en ik iets heb om op terug te vallen. Ik wil natuurlijk zo lang mogelijk bv geven, zolang ik het heb! Wie werkt er nog meer in het zkh en kan mij vertellen onder welk artikelnr ik dat kan vinden. Een link op het internet kan natuurlijk ook. vriendelijk bedankt alvast, liefs Anita
Hier vind je alles wat je zoekt: http://www.borstvoeding.com/kolvenenwer ... rland.html Je mag de eerste 6 maanden in ieder geval niet verplicht worden om onregelmatig te werken. Dus geen nachtdiensten, avonddiensten of weekenddiensten. Ook moeten ze zorgen voor een geschikte kolfruimte, si die aanwezig? Heb je hier voldoende aan?
Het is inderdaad niet eens CAO afhankelijk, het is vastgelegd in de arbeidstijdenwet (artikel 4:8 en 4:7). Je hoeft de eerste zes maanden zelfs helemaal niet onregelmatig te werken als je dat lastig vindt. Volgens mij kan je alles vinden via de link die paprika al gaf. Succes!
okey dan, hardstikke top! Bedankt voor jullie antwoord hier heb ik echt wat aan! Die link ga ik bewaren voor je weet maar nooit liefs anita