Ik heb altijd zo'n 'koffiepad' in mn beha zitten. Ik heb ze van bibi gehad, erg fijn, maar een zo'n pak kost al gauw 10 euro. Daarna heb ik die van natusan geprobeerd, best fijn voor 3 euro bij kruidvat/trekpleister. Nu heb kruidvat huismerk, maar die vnd ik maar niks, zit ook geen plakrand aan. Ik heb ook nog uitwasbare van avent, ook wel fijn. Nadeel van al die pads vind ik, is dat ze 'klein' zijn, en als ik 's nachts op mn zij lig, bedekken ze de tepel niet meer. Welke koffiepads gebruiken jullie?
Al een pposje niet meer. Maar voorheen de wasbare van Avent en Medela die bevielen prima. Wasbare broeien ook niet zo vind ik en veel goedkoper en beter voor het millieu. Die van Natusan ook wel eens gehad en die plakten zo aan mijn tepel en die waren DUUR !
Dat probleem heb ik ook... als ik op mijn zij lig, dan is de tepel niet bedekt. Gelukkig heb ik niet meer te pas en te onpas toeschietreflexen, dus als ik 's nachts op mijn zij lig te voeden dan schuif ik die andere even recht....
Ik had altijd de uitwasbare van avent, maar voor mij eigenlijk ook te klein. Ik vouwde daarom een schoon spuugdoekje in miijn beha, zo kon ik het opvangen, en ging het goed. Overdag uiteraard alleen de kompressen, bij het kolven ook altijd een spuugdoekje, een kompres was niet genoeg.
Bij het slapen deed ik ook een gevouwen spuugdoekje in de BH, en al snel geen BH meer, maar een stretch hemdje, omdat je als je met een BH slaapt het lekken in stand houdt. Daarnaast heb ik alle merken gebruikt. Die van Pigeon waren grappig, met van die pamperkorreltjes erin.
Hier een ervaringsdeskundige Ik heb verschillende merken geprobeerd. Etos en Kruidvat eigenmerk lekten bij mij zo door, na 1 keer een toeschietreflex had ik natte plekken op mijn shirt. 's Nachts kon ik blijven verwisselen. Natusan werkt erg goed, maar is aan de prijs. Mijn topmerk is dan toch echt (tromgeroffel).... HEMA eigenmerk! Gelukkig heb ik ze tegenwoordig alleen nog maar 's nachts nodig en hoef ik overdag niet meer met de pads in mijn beha rond te lopen
Ik heb ze van de hema ook. Ook heb ik die van de kruidvat vaker gehad ook prima. Ik lekte alleen in het begin erg door, nu niet meer. Ik had ook in de nacht veel last van natte plekken...ik droeg alleen geen bh meer, dat vond ik niet fijn. Dan maar een nat bed. Kon er ook een handdoek op leggen daar op die plek. Nu draag ik af en toe nog maar koffie pads. Voor tijdens het kolven of voeden heb ik van avent van die opvang schelpjes gekocht zodat ik die melk ook gewoon kan bewaren die eruit komt tijdens de tsr aan de andere borst.
Hier ook Hema! Ik heb ze gehad van DA, Kruidvat en Hema. Die van Hema zijn het goedkoopst (1,95) en zitten het fijnst. Ik vind ze veel zachter dan die van Kruidvat en ze absorberen volgens mij ook meer.
hema en wasbare... maar ben beide keren vrij snel daarmee gestopt in ieder geval thuis omdat ze ook het lekken in stand houden. We altijd tijdens voedingen een spuugdoek tegen mn andere borst want die lekt dan vaak wel mee (nogsteeds na 11 mnd) snachts lag ik op een handdoek de eerste maanden en bij mn dochter kon ik na 4 mn weg zonder pads en bij mn zoon zelfs eerder. Intussen zijn ze netjes zindelijk
Ik heb ze in huisgehaald toen ik nog zwanger was met het idee dat iedereen die nodig heeft... maar mijn borsten lekken nooooit ook nooit gedaan, is dat raar of zijn er meer dames die nooit lekken? hihi dat klinkt gek..
Ik wil wel uitwasbare gaan kopen, want vind 4 euro per maand voor die weggooi compressen wel een beetje zonde eigenlijk en wassen doe ik toch . Ik gebruik voor tijdens het voeden een extra (dikke) spuugdoek in mijn bh, omdat de andere borst bijna net zo hard meedoet. Zit in de familie, mijn nichtje heeft na 8 maanden ook nog altijd een spuugdoek bij haar andere borst tijdens het voeden. Die opvangschelpen van Avent lijkt me ook wel wat voor tijdens het kolven straks, zonde om weg te gooien!
ik heb de wasbare van avent. hier hetzelfde probleem emt zij liggen, maar heb 's nachts sowieso liever geen bh aan, dan maar een molton op 'tiethoogte' en gewoon lekken
Ik gebruikte ook de wasbare van Avent. 's Nachts legde ik een hydrofiele handdoek neer, anders dreven we ons bed uit. (Sjonge wat lijkt dat lang geleden )