borstvoeding en niet ongi worden

Discussion in 'Zwanger worden' started by marielle82, Jan 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marielle82

marielle82 Bekend lid

Feb 15, 2008
    615
    0
    0
    Hoi,

Mijn dochtertje is nu 4 maanden en ik geef volledige borstvoeding.
    Ik ben na mijn bevalling niet meer ongi geworden, hebben meer mensen dit?
    Nu ben ik altijd al erg onregelmatig geweest, het bleef ook rustig een half jaar weg.
    Ook met het oog op meerdere kinderen, zou ik graag ongesteld willen worden. Komt dit vaker voor dat je tijdens bv niet ongi word?
    Is het een aanrader om teunisbloemolie te slikken? Of moet ik dan met bv weer gestopt zijn?
    Wie heeft er tips?

alvast bedankt!

2. sylcor

sylcor Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    1,193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    Hoi Marielle,

Ik, kraamverzorgster in spe (haha) kan je vertellen dat de ongi inderdaad uit kan blijven zolang je borstvoeding geeft. Maar dat betekent niet dat je niet zwanger zou kunnen worden. Je ei komt eerder dan het bloed....

3. sylcor

sylcor Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    1,193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    oh en de teunisbloemolie en de borstvoeding weet ik niet, weet alleen dat het niet zo goed is tijdens een zwangerschap

4. Saskia01

Saskia01 Actief lid

Jan 4, 2009
    223
    0
    0
    Hoi,
    Ik maakte borstvoeding aan zonder dat ik ooit zwanger ben geweest. Hierdoor kreeg ik van de HA te horen dat daarom mijn cyclus er lang was. Hij zei wel dat het ook voor komt dat vrouwen helemaal niet ongi worden. Ik zou als ik jou was het aan de HA of cyn vragen wat je hier precies aan kan doen.
    Succes verder.
    Gr Saskia

5. samkids

samkids Niet meer actief

In derdewereldlanden geven vrouwen borstvoeding als anticonceptie. Het is ook eigenlijk wel logisch dat je geen cyclus hebt als je borstvoeding geeft, het wordt anders wel erg zwaar voor je lichaam als je én zwanger bent én borst voeding geeft. Maar uiteraard is het geen garantie dat je niet zwanger kunt worden... net wat Sylcor zegt.

6. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Ja hoor, dat is helemaal normaal. Ik heb mijn zoontje bijna 19 maanden borstvoeding gegeven. De eerste zeven maanden ben ik niet ongi geweest !

Groetjes en succes met voeden ! :)

Nikki F

7. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
    Wel oppassen, ik ben zwanger geraakt van onze 1 ste dochter toen ik borstvoeding gaf.
    Test af en toe toch maar

8. Lady Ice Shirr

Lady Ice Shirr Fanatiek lid

May 17, 2006
    2,104
    0
    0
    Nieuwegein
    Ik heb mijn 2e zoontje zo'n 8 maanden borstvoeding gegeven, maar ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. En ik durf het bijna niet te zeggen, maar van mij mag het nu ook wel een keer komen. Dan weet ik dat mijn lichaam weer 'normaal' werkt.

9. luusy

luusy Lid

Nov 7, 2007
    7
    0
    0
    is heel normaal. Ik heb ook zoontje van 6 maanden en ben nu aan het afbouwen van de bv omdat ik ook nog niet ongesteld ben geworden en graag wil gaan voor een tweede. Je kan inderdaad wel zwanger worden tijdens geven van borstvoeding. Maar als er niet langer dan 6 uur tussen de voedingen zit dan is borstvoeding bijna zo veilig als de pil, zo'n 98% bescherming

Share This Page