hoi, ik geef mijn zoontje bv, nu heb ik vandaag voor het eerst gekolfd 80 cc, en dat had hij met een aventflesje nr 1 speen met 2 minuten leeg ik had ook het idee dat hij de speen niet helemaal lekker in zijn mond had, maar goed dat is natuurlijk een nieuwe techniek die hij moet leren. daarna heeft hij nog wat live bv gedronken. mijn vraag is dus, hoeveel cc mag of moet hij ongeveer drinken met deze leeftijd (zie banner) als hij om de 3 uur komt....
Lieve Sim, het gaat niet echt om de leeftijd van je kindje, maar meer om het gewicht. Er bestaat wel een sommetje wat gebaseerd is op kunstvoeding, maar het is wellicht een goede leidraad gewicht in kg x 150 = en dat delen door het aantal voedingen per dag = het gemiddelde cc per flesje Misschien heb je hier iets aan ? Hier kan je ook nog e.e.a. terug vinden http://www.borstvoeding.ecoparents.com/hoeveel.html Ook een zeer informatieve site waar je altijd met vragen terecht kan over borstvoeding is het borstvoedingsforum : www.borstvoedingsforum.nl Hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen hiermee.