Hoi meiden. Op advies van het cb ga ik nutriton geven. Alleen geef ik borstvoeding. Heb al geprobeerd om op een lepeltje te geven maar dat spuugt hij direct weer uit. Krijg het er dus niet in. Hebben jullie andere tips? Kolven is geen optie. Hij is nog te jong en wil dat hij eerst goed aan de borst drinkt een aantal weken. Hoop dat iemand mij kan helpen.
Als je niet wil kolven, is het geen optie lijkt mij. Ben overigens wel heel benieuwd waarom het cb dit adviseert bij zó'n jonge baby? In mijn ogen is hij namelijk ook nog te jong om het te geven.
Hij slaapt heel slecht.. Meestal pas 2 uur na de voeding. Overdag en in de nacht. Hij is heeeel onrustig na elke voeding. Spuugt weinig maar kokhalst heel veel en alles wat omhoog komt slikt hij weer door. Cb adviseerde om nutriton te proberen om te kijken of hij rustiger wordt na de voeding en beter gaat slapen daarna.
Heb je andere adviezen mbt het spugen geprobeerd? Rechtop houden na het voeden, bedje omhoog? Ik vraag dit, omdat het CB mij ook adviseerde om nutriton te gebruiken toen mijn dochter heel klein was. De lactatiekundige gaf aan beter van niet ivm obstipatie ( ook een familielid die apotheker is gaf dit aan). Ik heb toen de tips van de lk opgevolgd en hoefde hierdoor geen nutriton te geven. Zou je het toch graag willen, kun je het met je vinger naar binnen lepelen.
Als hij nog zo jong is dan zou ik eerst eens het borstenmanagement gaan aanpakken. Een kind van net twee weken is echt nog te jong voor nutriton. Frequente korte voedingen, zodat de maag niet te vol is, als je nog last van overproductie hebt, vooral ook gaan blokvoeden in lokken van vier uur (d.w.z. gedurende 4 uur gebruik je maar 1 borst). Na het drinken kind verticaal houden, niet in bed leggen, maar in draagdoek houden. Verder kijken of je kind er last van heeft. Als hij er geen last van heeft dan heeft hij geen spuugprobleem, dan heb jij hooguit een wasprobleem
Ik heb het een paar dagen gegeven. Een papje van gemaakt met een beetje borstvoeding en dan via een lepeltje gegeven. Het restant uit het bekertje bleek niet meer op te lossen. Dus toen dacht ik dat het papje wat in de maag zat, ook niet zou oplossen met de voeding die erbovenop kwam. En dat het dus geen zin had. Toen ben ik ermee gestopt. Ook omdat het darmproblemen kan geven en mijn kleintje al darmproblemen had. En hij vond het papje zo vies. Het is dus meer iets voor flesvoeding denk ik.
Persoonlijk zou ik ook zeker nog geen nutriton gaan geven hoor, maar eerst de bovenstaande adviezen opvolgen. Nutriton is veel minder goed verteerbaar als bv en kan dus echt voor darmproblemen gaan zorgen, waardoor mogelijk de klachten van het omhoogkomen van de voeding ook weer verergeren. Dus eerst proberen minimaal na de voeding 20 min rechtop houden, bedje schuin omhoog zetten met het hoofdeinde en zo ook het aankleedkussen, plekje in de box etc. Mocht je er toch voor kiezen om er toch mee door te gaan, dan adviseer ik je om johannes broodpitmeel te gebruiken die bij een natuurwinkel vandaan komt, dat is meestal wat milder voor de darmen. Hou wel in de gaten dat deze klachten niet verergeren of te lang blijven aanhouden, in dat geval zou ik zeker langs de ha gaan. Succes!
Ik zou ook geen nutriton geven. Ik weet nog heel goed dat de kinderarts echt pissed of was dat het cb dit weer klakkoloos als advies had gegeven bij een jonge baby. Het is helemaal niet bewezen dat het werkt.
Bedankt meiden! Ben ermee gestopt om nutriton te geven. Hou hem nu langer omhoog en kijk het even aan