bv, bijvoeding en stevige ontlasting

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door baby001, 7 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Hallo allemaal

Dl van 8 maand heeft stevige ontlasting. Ze krijgt nogsteeds bv (meestal om de drie uur drinkt ze 1 borst) en bijvoeding (fruit, groente en broodkorst, soms half sneetje met boter) dit gaat heel goed.

Toch vraag ik me af of de wat stevigerige ontlasting wel oke is. (Het is niet hard maar wel tsja...stevig zeg maar) niet zo dun als het hiervoor was toen ze volledig bv kreeg...

Is dat normaal? Ik snap dat ontlasting veranderd nadat de bijvoeding begint maar tot in hoever is het normaal? Ik ga me toch afvragen of ze voldoende binnen krijg qua vocht (wel prima plasluiers)

Wie kan mij helpen?

Gr baby001

2. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hier heeft dl tot 8 maanden borstvoeding gehad en vanaf 4 maanden bijvoeding. Direct na het starten werd de ontlasting idd steviger. Nog wel smeuïg, soms hard (ligt heel erg aan wat ze eet) maar van de spuitluiers was ik direct af (dl had standaard iedere ochtend na de voeding een spuitluier). Zolang de plasluiers goed blijven en je kindje geen last heeft van de ontlasting zou ik me niet zoveel zorgen maken.

3. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Oke top! Dankjewel!

4. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Hier ook hoor. Binnen 2 dagen na starten echte drollen :D
    Lijkt mij volkomen normaal. Mijn andere kids bleven spuitluiers houden, die hadden een voedselallergie, dat was dus niet goed. Wist ik veel :p

Deel Deze Pagina