Waarmee fruitpap binden?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Female, 21 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Vraagje;

Waar binden jullie fruitpap mee? Kreeg op het cb koekjesmeel mee :( maar dat spul is echt mierzoet. Dat heeft zo'n kleintje lijkt mij niet nodig. Wil hem liever niet laten wennen aan die zoete dingen.
    Las wel over Bambix rijstvlokken? Volgens mij zijn die toch neutraal van smaak, maar in de supermarkt vind ik dus echt niets.

Groetjes!

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Wat is fruitpap?

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja, heb eigenlijk ook geen idee wat fruitpap is. Waarschijnlijk kom ik daar over enkele maanden zelf wel achter. Denk gewoon pap, en dan met fruit (gemixt ofzo) erdoorheen. Maar die koekjesmix ofzoiets, zou ik niet doen als dat echt zo een zoet spul is. Maar misschien gewoon bambix? Is toch gewoon in de supermarkt te krijgen? In blauwe pakken, ook in het geel (maar dat is dan weer vanille smaak) heb tijdens mijn zwangerschap steeds als ik in de winkel kwam me eigen staan vergapen aan de rekken met verschillende potjes/voedingen/fruitjes/knijpzakjes enz.
    Maar misschien dat andere mama's hier wel wat meer van weten.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik denk dat ze gepureerd fruit bedoelt?

Je kindje is al 6 maanden, je hoeft niet per se met fruit te beginnen, groente (bijvoorbeeld geprakte aardappel) kan ook heel goed en is wat steviger.

Op deze leeftijd is fijnmaken tot puree niet meer nodig, je kunt het prakken met een vork of gewoon je kind stukken geven om zelf af te sabbelen en happen. Als je een google doet op bijvoeding en rapley kun je meer lezen over hoe je dat doet.

Wil je toch pureren, dan zou ik geen koekjesmeel nemen om te binden, maar gewoon wat rijstebloem of nutriton.

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Meestal hoef je het niet met iets te binden is mijn ervaring... bijv. appel, banaan, druif ed zorgt al dat het wat steviger is. Maar ralpey is ook erg leuk en als dat mogelijk is nog makkelijker ook.

6. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik pureer het wel eens met liga koekjes, daar wordt het ook wat steviger van.

Deel Deze Pagina