Als mijn dochter de borst krijgt hapt ze niet altijd meteen even goed. Met als gevolg dat de melk eruit spuit en lekt. Mijn bh wordt dan behoorlijk nat en ik voel de melk langs mij lichaam lopen. Herkennen jullie dit en wat doen jullie hier aan?
Ik leg een spuugdoekje onder mijn borst en gebruik tepelhoedjes van avent. Ik vind dit ideaal.... Succes. Lynn
een spuugdoekje onder mijn borst is niet genoeg, dus doe ik daar weer een boterhamzakje onder. Maar echt handig vind ik dit niet. Tepelhoedjes zijn er toch voor als je geen goede tepels hebt?
Idd, tepelhoedjes moet je niet standaard gebruiken hoor! Ik gebruikte gewoon hydrofiele luiers ipv die kleine spuugdoekjes. anders mss een handdoek ?
hydrofiele luier gebruikte ik altijd, ook voor de andereb borst die vreselijk ging lekken haha. dat wordt vanzelf minder
In het begin zorgde ik dat ik gewoon 2 luiers bij de hand had... van die fydrofiele. Verder als je je trui gewoon omhoog doet en bh flap los moet het toch redelijk goed gaan... als je andere borst lekt ff een spuugdoekje tegen de andere kant houden.
Herkenbaar probleem! Mijn dochter heeft welliswaar geen problemen met happen, pakt direct goed, maar verslikt zich heel regelmatig en als ze dan los laat, spuit de melk over haar hele gezicht. De andere borst begint wel mee te lekken, maar meestal kan een compres (en de druk daarvan) dat prima tegenhouden. Ik gebruik ook geen spuugdoekjes meer, maar hydrofielluiers tijdens het voeden. En toch... het blijft een gesmeer! En schijnt zich vanzelf wat te normaliseren, dus dan wordt ook het geknoei minder.
Hier ook zo! Ik gebruik altijd een gastendoekje als opvangdoek, omdat die dikker zijn dan een hydrofiele luier. Voorheen lagen ze maar in de kast te liggen, maar bij het geven van bv vind ik ze nu superhandig!
Hydrofiele luiers of gastendoekjes gebruiken, goed idee! Eva is inmiddels een maand oud, dus hoop echt dat het binnenkort beter word met dat lekken
Nou pol, Jesper is ondertussen bijna 3 maanden oud en het spuit er hier nog altijd even hard uit als ik bij de andere borst aan t voeden ben... Ik ga daarom zo'n opvang schelpje kopen om die melk weer op te vangen!
Zo'n opvangschelpje is makkelijk! Moet je wel goed aandoen want ik heb wel eens gehad dat deze niet goed zat en alsnog alles onder. Maar dit kun je dan weer invriezen voor later (en geloof me, je productie wordt stabiel, dan ga je niet meer lekken en misschien wordt het wel even minder en dan heb je mooi een voorraadje). Ik heb destijds vooral snachts met hele handdoeken tegen mijn borsten geslapen anders was het hele bed kletsnat.
Tepelhoedjes moet je daar niet voor gebruiken hoor, die hebben alleen maar nadelen als je kind wel gewoon aan de borst kan. Handdoek bij de hand, en inderdaad die opvangbakjes. Als je die elke dag steriliseert en tijdens de voeding in een schoon flesje of zakje schenkt kun je lekker aan je vriesvoorraad werken.
*mamariek; idd nat bed komt hier ook geregeld voor...'s morgens hele natte plekken. Niet fijn. Ik geef nu al bijna 3 maanden bv ik dacht dat t nu dan toch wel stabiel zou zijn...maar ja het geeft niet.
hmmm ik vond het al niet prettig dat het na 7 weken nog niet stabiel was maar als ik het zo lees kan het zo nog even doorgaan. Ik gebruik ook hydrofiele luiers omdat als ze loslaat het er ook uitspuit. Ook als ze niet snel genoeg hapt loopt het er al langs.
tja, vanuit hier eigenlijk hetzelfde als de andere antwoorden. Leg onder de borst waarmee ik voed altijd een hydrofiel luier neer, die gebruik ik dan als "lekdoek" en als "spuugdoek". En aangezien bij mij m'n andere borst erg lekt tijdens het voeden aan de andere kant stop ik een keukenhanddoek tussen mn bh in, absorbeert prima.
@ dirksmama. haha! nee lukt me niet, wel geprobeerd in het begin, maar gaat niet en al helemaal niet als ik alleen ben. Maar ze komen dus ook gewoon allebei om een andere tijd om te drinken. Malou heeft nu een dik uur geleden gedronken en Ruben begint nu wakker te worden en ga ik dus nu hem wat te drinken geven. En daarna word het eigenlijk weer tijd Malou wakker te gaan maken